Doties uz galveno

Visi raksti

  • Pielāgošanās un mūžīgas attīstības stratēģija kā iespēja izdzīvot jebkuru laiku, tai skaitā Covid-19 krīzi

    AUTORS: Arta Biruma SIA “Domenikss” valdes locekle Covid-19 krīze nesusi lielas pārmaiņas gan organizācijām, gan tajās strādājošajiem, un izskatās, ka arī turpmāk būs jāturpina iet šis pārmaiņu ceļš. Bet kā tas nākas, ka dažas organizācijas un darbinieki šo laiku spēj uztvert mierīgā noskaņojumā, bet citiem tas visu dzīvi burtiski apgāzis kājām gaisā? Šeit jāsaka, ka […]

  • Par darba samaksu situācijās, kad darbiniekam noteikta uzturlīdzekļu vai parādu piedziņa

    AUTORE: Zvērināta advokāte Iveta Zelča Situācijās, kad darbiniekam noteikta uzturlīdzekļu vai ar parādu piedziņu saistītu maksājumu veikšana, saskaņā ar Civilprocesa likumu un Darba likumu, noteiktā summa tiek ieturēta no darbinieka algas. Šajā rakstā aplūkotas spēkā esošās likuma normas, kas skaidro atškirīgas situācijas un ieturamo summu apmērus, pievēršoties gan ieturamo līdzekļu apmēram pie pilnas un nepilnas […]

  • Dažādi līgumi ar fiziskām personām par auto izmantošanu uzņēmuma vajadzībām

    AUTORE: Inga Pumpure Grāmatvede ar nestandarta domāšanu par standartizētām, likumdošanas regulētām normām. Mūsdienās auto nav luksusa lieta, tā ir nepieciešamība. Daudz vairāk un īsākā laikā var izdarīt, ja esi mobils –  vari pārvietoties kad un kur vēlies, neesot pakļauts sabiedriskā transporta kustību sarakstiem un maršrutiem. Turklāt tas attiecas ne tikai uz fiziskām personām, bet arī […]

  • Attālinātais darbs: vai mani darbinieki mājās patiešām strādā?

    AUTORS: Mārtiņš Martinsons “FranklinCovey Latvia” dibinātājs un vadītājs, sertificēts “FranklinCovey” programmu treneris un koučs. Šajā brīdī lielākā daļa no mums ir nonākusi jaunos apstākļos, citā darba vidē.  Daudziem vadītājiem rodas pamatots jautājums – vai darbinieki mājās tiešām strādā? Mums ir divi ceļi – paaugstināt kontroli vai paaugstināt uzticību. Tos nevar apvienot, jo šīs izvēles mūs […]

  • Atziņas par grāmatveža darbu attālinātā režīmā

    AUTORE: Ilze Palmbaha Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas (LRGA) valdes locekle, PwC Nodokļu pārvaldības un Grāmatvedības nodaļas vadītāja. Šā gada martā izsludinātā ārkārtas situācija savu darba ikdienu lika pārorganizēt nebijušam skaitam cilvēku visā pasaulē. Šis laiks ir devis iespēju izprast attālinātā darba priekšrocības un apzināties galvenos izaicinājumus. Dalīšos ar atziņām un ieteikumiem par to, kas nepieciešams […]

  • 8 padomi, kā saglabāt komandas garu, strādājot attālināti

    AUTORS: Ineta Juškēviča “Visma Enterprise” personāla direktore un klientu panākumu vadītāja Spēcīga, saliedēta komanda ir ikviena uzņēmuma panākumu atslēga. Tomēr pēdējo mēnešu aktuālie notikumi viesuši būtiskas korekcijas mūsu darba ikdienā, un arī tajā, kā organizējam komandas darbu. Kā nezaudēt komandas garu, saglabāt saliedētību un motivāciju, strādājot attālināti? Pāreja uz attālināto darbu radījusi neierastus apstākļus, kas […]

  • Kā mums veicies 2019. gadā?

    SIA Visma Enterprise 2019. gada pārskata vadības ziņojums (rediģēts un papildināts). Darbības veids SIA Visma Enterprise pamatdarbība ir vadības un procesu automatizācijas IT risinājumu ražošana, ieviešana un konsultatīvu pakalpojumu sniegšana. SIA Visma Enterprise  klienti ir uzņēmumi, valsts un pašvaldību iestādes Latvijā. Periodā no 2019. gada 1. janvāra līdz 2019. gada 31. decembrim Sabiedrība turpināja attīstīt […]

  • Ko iegūst uzņēmums, ieviešot pašapkalpošanās sistēmu?

    Laikā, kad attālinātais darbs kļuvis par ikdienu uzņēmumiem visā pasaulē, pašapkalpošanās sistēmas var būt atbilde problēmām, kuras darbiniekiem radušās neierasto apstākļu dēļ. Kādas tad funkcijas iespējams ērti integrēt pašapkalpošanās sistēmā, un ko tas nozīmē darbiniekam un darba devējam? To izskaidro “Visma Enterprise” produktu attīstības vadītājs Artūrs Ernštreits. Kādos administratīvos procesos var izmantot pašapkalpošanos? Pašapkalpošanās personāla […]

  • Grāmatveža profesijas izmaiņas šodien un rīt

    AUTORE: Ilze Palmbaha Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas (LRGA) valdes locekle, PwC Nodokļu pārvaldības un Grāmatvedības nodaļas vadītāja. Šajā neskaidrajā laikā, kad COVID-19 pandēmijas dēļ tiek bremzēta globālā ekonomika, labam grāmatvedim ir lielāka nozīme kā jebkad. Grāmatvedis šobrīd ir visu datu, informācijas centrā. Tieši grāmatvedis ir tas, kas var sniegt ieskatu, ko uzņēmējs var darīt nodokļu […]

  • Labklājība darba vidē

    AUTORS: Eva Selga Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes priekšsēdētāja Latvijas un ārvalstu  pētījumos (well being, wellfare, happiness at work,) tulko kā labbūtība, labjūtība, labjūte, labizjūta, labklājība, saistot šo jēdzienu  ar personību, darba vidi, motivāciju un iesaistīšanos. Tas viss veido cilvēka labizjūtu darbā. Runājot par šo jēdzienu, mēs runājam par darba vides kvalitāti, par to, cik […]

  • HoP papildināts ar funkcionalitāti “Distancēšanās mērītājs”

    Visma Horizon darbinieku pašapkalpošanās portāls HoP ir papildināts ar jaunu funkcionalitāti – distances mērītāju. Turpmāk sistēma pirms datu attēlošanas veiks mērījumu, cik personas atrodas 2 metru attālumā no darba stacijas. Ja sistēma konstatēs, ka tās tuvumā atrodas vairāk nekā viena persona, pieprasītie dati netiks attēloti, bet to vietā parādīsies brīdinājuma paziņojums, ierīce sāks vibrēt un radīt pieaugoša skaļuma brīdinājuma signālu.

Populārākie

  • Labklājība darba vidē

    AUTORS: Eva Selga Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes priekšsēdētāja Latvijas un ārvalstu  pētījumos (well being, wellfare, happiness at work,) tulko kā labbūtība, labjūtība, labjūte, labizjūta, labklājība, saistot šo jēdzienu  ar personību, darba vidi, motivāciju un iesaistīšanos. Tas viss veido cilvēka labizjūtu darbā. Runājot par šo jēdzienu, mēs runājam par darba vides kvalitāti, par to, cik […]

  • Vadītāja un personāla speciālista personīgā zīmola nozīme darbinieku piesaistē

    AUTORS: Inga Daliba Personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma “DarbaGuru” un personīgās zīmolvedības akadēmijas “DarbaGuru Academy” radītāja un vadītāja, rekrutēšanas eksperte, personīgās zīmolvedības konsultante, lektore, blogere. Grāmatas “Kā rekrutēt veiksmīgāk” autore. BNI un LTRK biedrs. Ja runājam par cilvēkresursu jautājumu, tad konkrētas personības pievilkšanas un diemžēl arī atgrūšanas spēks ir daudz spēcīgāks nekā smalki izstrādāts uzņēmuma […]

  • Ikgadējā inventarizācija – kā izdarīt ātrāk?

    Ar likumu ir noteikts, ka katra pārskata gada beigās ir jāveic visa uzņēmuma un lietošanā esošā inventāra un pamatlīdzekļu inventarizācija. Uzņēmumos ar daudz pamatlīdzekļiem (virs 500), tas aizņem vairākas dienas, turklāt iesaista vismaz 3 darbiniekus – vismaz 2 inventarizācijas veicējus un grāmatvedi, kas datus ievadīs sistēmā un izveidos nepieciešamos dokumentus. Kā gudri uzņēmumi laiku ekonomē, […]