RVS Horizon abonēšana

RVS Horizon abonēšana

No 2017. gada RVS Horizon klientiem ir pieejams kā abonējams pakalpojums. Tas nozīmē, ka klienti, tā vietā lai iegādātos licences un maksātu par tām ikgadēju uzturēšanas maksu, tagad Horizon abonē, maksājot reizi ceturksnī tikai par nepieciešamo apjomu.


Šobrīd lielākā daļa Horizon klientu sistēmu izmanto kā abonētu pakalpojumu. Līgumu pārslēgšanas gaitā esam saskārušies ar virkni jautājumu, ko ērtākai lietošanai esam apkopojuši šajā materiālā.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kā es varu būt drošs, ka abonēšanas cena strauji nepalielināsies?

Abonēšanas pakalpojuma līguma saistošajos noteikumos ir punkts, kas ierobežo Visma iespējas palielināt cenu par vairāk nekā 5% gadā.

Kas notiks ar maniem datiem, ja es neveikšu abonēšanas maksājumu?

Dati būs pieejami skatīšanās režīmā. Ja vēlēsieties, varēsiet to eksportēt pārnešanai citā sistēmā.

Ja abonēšanas līgumu slēdzu ar Visma, kurš nodrošinās atbalsta pakalpojumus (kļūdu un ierosinājumu apstrāde, konsultācijas)?

Kā atbalsta pakalpojumu sniedzēju varat izvēlēties jebkuru no Visma partneriem. Klienta izvēlētais atbalsta pakalpojumu sniedzējs sniedz konsultācijas par sistēmas lietošanu, veic izmaiņas sistēmas konfigurācijā, kā arī apstrādā klienta kļūdu pieteikumus.

Vai pēc pārejas uz abonēšanu ir iespējams atgriezties atpakaļ pie vecās licences izmantošanas, ja kādu iemeslu dēļ abonēšanas pakalpojumu turpmāk nevēlos saņemt?

Atgriezties pie vecās licences izmantošanas pēc pārejas uz abonēšanas pakalpojumu nav iespējams.

Kā es varu uzzināt, cik maksās abonēšana manam uzņēmumam?

Ar lūgumu sagatavot abonēšanas piedāvājumu varat vērsties pie sava pakalpojumu sniedzēja (Visma izplatīšanas partnera) vai rakstot uz visma@visma.lv.

Kas notiks ar jau samaksāto uzturēšanas maksu, ja pāriešu uz abonēšanu uzturēšanas perioda vidū?

Uzturēšanas maksa par atlikušo periodu tiks atskaitīta no pirmā abonēšanas perioda maksas vai atmaksāta klientam, ja pāreja uz abonēšanas pakalpojumu notiek pavisam neilgu laiku pēc uzturēšanas perioda pagarināšanas.

Ko iesākt ar Horizon licences atlikušo vērtību grāmatvedības uzskaitē?

Ja Horizon licence ir reģistrēta kā pamatlīdzeklis un tai ir vēl atlikusī vērtība, to var vai nu norakstīt vai turpināt saglabāt uzskaitē līdz tā ir amortizēta. Vairums klientu izvēlas otro variantu.

Vai auditori vai Valsts Kontrole man nepārmetīs, ja iegādāto licenču vietā sākšu tās abonēt?

No Horizon uzturēšanas uz abonēšanu pāreju ir veikuši ne tikai liela daļa privāto uzņēmumu, bet arī tādas lielas valsts un pašvaldību iestādes kā Valsts kase, Izglītības un zinātnes ministrija, Rīgas dome un citas. Līdz šim Visma nav saņēmusi informāciju par jebkādiem kontrolējošo iestāžu iebildumiem par šāda soļa likumisko vai saimniecisko pamatotību.

Vai abonēšanas maksai ir iespējams piemērot atlaides?

Klientiem, kam abonēšanas piedāvājums ir ievērojami dārgāks kā esošais uzturēšanas piedāvājums ir iespējams vienoties par divu gadu pārejas perioda atlaidēm Horizon abonēšanai. Atlaižu apjoms tiek izskatīts, izvērtējot pieauguma apjomu.

Kādi ir klienta ieguvumi no abonēšanas?

Ieguvumi ir atkarīgi no katra klienta licenču komplektācijas un prioritātēm. Kopumā klienti kā biežākos iemeslus abonēšanas pārejai min:

  • iespēja iegūt papildu funkcionalitāti, neveicot ieguldījumus licenču iegādē;
  • iespēja iegūt papildu funkcionalitāti vai pakalpojumus, kas izveidoti no jauna un nav pieejami uzturēšanas klientiem;
  • maksājums reizi ceturksnī pretstatā uzturēšanas maksājumam, kas ir jāveic reizi gadā;
  • iespēja elastīgi mainīt lietotāju skaitu un citus apjomus, tādejādi ietaupot abonēšanas maksājumus vai licenču iegādes izmaksas;
  • iespēja iegūt pamatlīdzekļu uzskaites kartītes neierobežotā apjomā, nekustamo īpašumu uzskaites objektus līdz 30 000 kartītēm bez papildus abonēšanas maksas.
Kāpēc Visma grib pāriet uz abonēšanas modeli?

Mūsdienās vairums IT produkti ir pieejami kā abonējami risinājumi. Klientiem tas ļauj daudz vienkāršāk izmēģināt jaunus produktus, neveicot lielus ieguldījumus licencēs. Savukārt IT produktu ražotājiem tas ļauj daudz labāk plānot ieņēmumu plūsmu - pārejot no vienreizējiem licenču pirkumiem un uzturēšanas maksas uz paredzamiem periodiskajiem ieņēmumiem tikai par to produktu daļu, ko klienti patiesībā lieto.

Kā veidojas Horizon abonēšanas cena?

Visma Horizon funkcionalitāte ir sagrupēta Pamatpakā un 8 Papildu pakās, kā arī 6 pašapkalpošanās platformas HoP pakās. Zemāk redzamajā attēlā norādīts, kuri Horizon moduļi ietilpst katrā pakā.

Pamatpakā iekļauti 2 pilnas funkcionalitāties Horizon lietotāji, 20 algu kartītes un uzskaite 1 firmai. Ja nepieciešams lielāks skaits lietotāju, algu kartīšu vai firmu, tos ir iespējams abonēt papildus. Visa pārējā funkcionalitāte ir pieejama neierobežotā apjomā (izņemtot NĪP uzskaiti, kas piedāvājumā iekļauta apjomā līdz 30 000 kartītēm).

Pašvaldībām un grāmatvedības āpakalpojumu sniedzējiem ir pieejams speciālais abonēšanas piedāvājums, ar kuru var iepazīties, sazinoties ar savu Horizon kontaktpersonu.