Bebr[a]s

Starptautisks informātikas konkurss 5.-12. klases skolēniem no 12. līdz 23. novembrim

Pieteikties

Par konkursu

Ik novembri vairāk nekā 1.3 miljoni skolēnu no 49 pasaules valstīm piedalās īpašā izaicinājumā - Bebr[a]s konkursā. Tajā skolēni, izmantojot loģisko un algoritmisko domāšanu, risina aizraujošus uzdevumus. Turklāt mēs ticam, ka nevis vienkārši uzdevumus, bet uz:Devumus nākotnei.

Bez programmēšanas

Lai piedalītos konkursā, nav nepieciešamas iepriekšējas zināšanas informātikā vai programmēšanā.

Aizraujoši uzdevumi

Uzdevumi iepazīstina ar informātikas pamatprincipiem, neizmantojot specifiskus terminus.

Galvenais ir piedalīties

Informātika ir svešvaloda, kuru vērts iepazīt katram. Ne visi tajā būs eksperti, tomēr ikviens spēj to izprast.

Kā piedalīties?

Bebr[a]s konkursā var piedalīties gan ar klasi, gan individuāli, piesakoties līdz 22. novembrim:

Skolēni piesakās individuāli,
aizpildot pieteikuma formu

Pieteikties individuāli

Skolotājs dalībai konkursā piesaka visu klasi un organizē tā norisi informātikas stundas laikā

Pieteikt klasi

Šogad piedāvājam jaunu iespēju - iesaistās arī skolotāji un pieaugušie, ne tikai jūtot līdzi skolēniem, bet arī pašiem pārbaudot savus spēkus, risinot dažādu grūtibas pakāpju uzdevumus*

Pieteikties pieaugušajiem

*piedalīšanās notiek prieka pēc - konkursa 2. kārtā piedalās tikai skolēni.

ikona

Visi, kas reģistrējušies saņems saiti uz konkursa vietni, kurā no 12. līdz 23. novembrim būs pieejami uzdevumi. Šajā laika posmā dalībnieki var izvēlēties sev ērtāko brīdi, lai tos izpildītu.

ikona

Ņem vērā - katram dalībniekam ir dotas 35 minūtes uzdevumu paveikšanai. Laika atskaite sākas, tiklīdz atver pirmo uzdevumu.

ikona

Skolēni ar labākajiem rezultātiem tiks aicināti piedalīties konkursa otrajā kārtā un apbalvošanas ceremonijā. Norises vieta un laiks tiks precizēts.

Neskaidrību gadījumā rakstiet visma@visma.lv vai zvaniet 29114613. Konkursa nolikums ir pieejams ŠEIT.

Balvas

Katrā vecuma grupā trīs dalībnieki ar labākajiem rezultātiem, saņems aizraujošas balvas košākai ikdienai:

1. vieta

Pixel kit

programmē gaismas un veido savas spēles, animācijas un mākslas darbus.

2. vieta

SLR kamera

uzbūvē pats savu fotoaparātu.

3. vieta

Retro radio

izproti, kā strādā radio, pats to saliekot kopā un iedarbinot.

Bebr[a]s stāsts

Kādēļ mācīties informātiku? Kā ieinteresēt par to? Jautājumi, par kuriem domājot, Viļņas Universitātes profesorei Valentīnai Dagienei radās Bebr[a]s konkursa ideja. Jau nākamajā gadā notika izmēģinājuma konkurss Viļņā un tā veiksmīgie rezutāti rosināja ideju popularizēt arī ārpus Lietuvas robežām.

Ārvalstu kolēģiem tik ļoti iepatikās konkursa ideja, ka Bebr[a]s nu jau ir kļuvis par lielāko ārpus-programmas aktivitāti informātikas izglītības jomā. 2015. gadā konkurss notika 49 valstīs, izaicinot vairāk nekā 1.3 miljonus dalībnieku.

Latvijā pirmais konkursa idejai noticēja un par to iedegās Latvijas Universiātes Matemātikas un informātikas institūta pētnieks Mārtiņš Opmanis, kas sāka konkursa organizēšanu 2005. gadā. Pēc tam, rūpes par to, lai konkurss notiktu, pārņēma Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Elma Rudzīte. Būtisku ieguldījumu konkursa sistēmas izveidošanā sniedzis un joprojām sniedz arī viņas skolnieks, nu jau pieredzējušais programmētājs Mārtiņš Balodis.

Kopš 2016. gada konkursu organizē IT uzņēmumu grupa VISMA. Visa pamatā: ticība, ka gan uzņēmumu, gan valsts, gan sabiedrības un indivīdu ilgtspējīgas attīstības stūrakmens ir izglītība.

Lai piedāvātu saturu, kas pielāgots Jūsu interesēm, mēs izmantojam sīkdatnes, kuras apvieno informāciju par darbībām šajā mājaslapā ar informāciju, kuru Jūs mums sniedzat.

Piekrītot, Jūs ļaujat mums uzkrāt un apstrādāt savu personīgo informāciju, kā aprakstīts šeit.