Bebr[a]s konkurss nav veidots kā klasiska olimpiāde vai pārbaudes darbs, kurā piedalīšanos iespējams novērtēt, liekot atzīmes pēc iegūtā punktu skaita.
Tā kā Bebr[a]s tiek organizēts divās kārtas un tajā piedalās vairāk nekā 20 000 skolēnu, konkurss radīts tā, lai spētu noteikt 20-25 labākos skolēnus katrā vecuma grupā. Tas nozīmē, ka maksimālo punktu skaitu dotajā laikā iegūt ir teju neiespējami un ļoti izaicinoši.
Arī punktu sistēma veidota tā, lai skolēnu pildītu tik, cik paspēj un necenstos uzminēt pareizās atbildes, jo par to punkti tiek atņemti.
Līdz ar to, īpaši zemākajās klasēs (4.,5.,6. klases), konkursa organizatori iesaka iesaisti novērtēt kā papildu aktivitāti, kas semestra beigās var pacelt vidējo atzīmi, ne būtiski samazināt. Ja skolēns ir iekļuvis konkursa 2. kārtā - tā ir milzīgs sasniegums, par ko iesakām likt papildu vērtējumu 10.
Bebr[a]s būtība ir parādīt, ka ikkatrs skolēns var piedalīties, jo nepieciešama loģiskā un algoritmiskā domāšana, nevis specifiskas zināšanas. Rezultātā: skolēni saprot, ka arī viņi varētu rast savu vietu IT pasaulē, jo tas nav tik sarežģīti, kā sākumā šķitis.