Doties uz galveno

Rindu vadības sistēmas mobilā aplikācija izaicina līdzšinējo pakalpojuma standartu

Stāvēšana rindā ir mums pierasts veids, kā cilvēkiem organizēti saņemt noteiktus pakalpojumus vai produktus. Bet 21. gadsimtā tā nebūt nenozīmē stundām ilgu atrašanos vienā vietā. Mūsdienās, stāvot rindā, var paspēt izdarīt vēl vairākas lietas, ja vien tiek lietota attālināta pieteikšanās caur rindu vadības sistēmu. Ērti, efektīvi un izdevīgi. Kā tas strādā un ko vēl iegūst […]

Stāvēšana rindā ir mums pierasts veids, kā cilvēkiem organizēti saņemt noteiktus pakalpojumus vai produktus. Bet 21. gadsimtā tā nebūt nenozīmē stundām ilgu atrašanos vienā vietā. Mūsdienās, stāvot rindā, var paspēt izdarīt vēl vairākas lietas, ja vien tiek lietota attālināta pieteikšanās caur rindu vadības sistēmu. Ērti, efektīvi un izdevīgi. Kā tas strādā un ko vēl iegūst šādas sistēmas lietotājs? Stāsta SIA “Timesaving” valdes priekšsēdētājs Viesturs Lasmanis, kura pārstāvētais IT uzņēmums rindu vadības sistēmu InOut ieviesis vairākos desmitos “Latvijas Pasta” nodaļu, kā arī citviet Latvijā un ārpus tās.

Ar rindu vadības sistēmu – ietaupīts laiks un nauda

“Ikvienam cilvēkam ir pazīstamas nepatīkamās sajūtas, kas pārņem, kad jādodas uz kādu iestādi vai uzņēmumu, kur paredzēts stāvēt rindā. Nervoza atmosfēra, steidzīgi klienti un galvenais – apmeklējumam nav iespējams ieplānot precīzu laiku, jo rinda var ievilkties. Bet tev jau jābūt citā vietā un darbi gaida…,” problēmu raksturo V. Lasmanis.
“Iepriekšējās paaudzes” rindu vadības sistēmas galvenā funkcija bija regulēt apmeklētāju plūsmu kādā konkrētā vietā, t.i., iedalīt kārtas numurus un novirzīt pie konkrētiem darbiniekiem. IT attīstība ļāvusi iet lielu soli tālāk. Tagad iespējams pieteikties apmeklējumam arī attālināti, savā viedierīcē sekot līdzi rindas virzībai un ierasties tikai uz pakalpojuma saņemšanas brīdi.
Līdz ar to, reālais rindā stāvēšanas laiks ir saīsināts līdz minimumam. Klients var darīt savus ikdienas darbus, savukārt klientu vidū esošie uzņēmēji – organizēt tikšanās un nodarboties ar citām lietām, kas viņiem nes ienākumus.

Rindu vadības sistēmas InOut aplikācijas priekšrocības

Viedierīcē uzstādīta InOut aplikācija dod iespēju:

– redzēt rindas garumu reālā laikā,
– pieteikties apmeklējumam attālināti,
– saņemt vairākkārtējus paziņojumus par sava kārtas numura tuvošanos,
– pārcelt apmeklējuma laiku vai atcelt to pavisam,
– plānot savu laiku.

Rindu vadības sistēmas pielietojums ir plašs

“Rindu sistēmas jau šobrīd pasaulē izmanto ļoti daudzveidīgi. Visizplatītākā, protams, ir apmeklētāju plūsmas regulēšanas funkcija dažādos klientu apkalpošanas centros pašvaldībās, bankās, pasta nodaļās un citviet, kur iegriežas daudz cilvēku un šāda sistēma ir nepieciešama ikdienā. Bet mūsu InOut sistēma ir izmantota arī īslaicīga apmeklētāju pieplūduma gadījumos. Piemēram, Rīgas Tehniskajā universitātē studētgribētāju pieteikumu pieņemšanas laikā vai zīmolu preču izpārdošanā Krievijā.
Dažkārt pati situācija mūs spiež domāt radoši un meklēt neierastus risinājumus. Kāds dzīvnieku pārtikas ražotājs uz dažām dienām izvēlējās izmantot rindu vadības sistēmu InOut, lai mārketinga kampaņas ietvaros organizētu veselības pārbaudes lielam skaitam mājdzīvnieku. Organizēta gaidīšana rindā šajā gadījumā šķita noderīga ne tikai mājdzīvnieku saimniekiem, bet vēl jo nepieciešamāka tā bija pašiem mājdzīvniekiem,” pieredzē dalās V. Lasmanis.

Ieguvumi pakalpojumu sniedzējiem

Ieguldot salīdzinoši nelielas investīcijas šādas aplikācijas izveidē savam uzņēmumam vai iestādei, iegūst ne tikai apmeklētājs, bet arī pats pakalpojumu sniedzējs. Ieguvumi ir vairāki:
– efektīvāka darbinieku darba laika plānošana;
– iespēja izmantot aplikāciju mārketinga nolūkam, izvietojot sava uzņēmuma krāsas, logo, fontus u.c.;
– uzkrāta statistika par apmeklētāju apkalpošanas procesa efektivitāti, kas ļauj konstatēt nepilnības un uzlabot tās;
– iespēja izmantot aplikāciju ikdienas darbā vai īpašos pasākumos, piemēram, izstādēs, prezentācijās, izpārdošanās, reģistrēšanās laikā u.tml.;
– pozitīva atmosfēra darba vietā un mierīgi darbinieki;
– mūsdienīga uzņēmuma reputācija.

“Virtuālo rindu” nākotne

V. Lasmanis uzskata, ka “virtuālo rindu” potenciāls ir ļoti liels un to pielietojums nākotnē tikai palielināsies, jo uzņēmēji un iestāžu vadītāji jau šobrīd ir spiesti veidot efektīvākus un kompaktākus pakalpojumus, savukārt apmeklētāji nevēlas un nevar atļauties uzkavēties vienā vietā pārāk ilgi. “Cilvēkiem vienkārši jābūt prasīgākiem un jālūdz pakalpojumu sniedzējiem respektēt klientu laiku, ieviešot mūsu gadsimtam atbilstošu risinājumu gaidīšanai rindā. Mēs redzam, ka Latvijā daudzviet šis process ir jau sācies,” secina “Timesaving” vadītājs.

 

Uzzināt vairāk par Timesaving risinājumiem

Populārākie

  • Parādu piedziņa tiesvedības un ārpustiesas procesā (I daļa)

    Katrs uzņēmums vai fiziskā persona var saskarties ar situāciju, kurā saistību neizpildes rezultātā ir izveidojies parāds. Šajā rakstā aplūkosim iespējamos tiesiskos risinājumus parāda atgūšanai, priekšnoteikumus un kārtību, lai parādu nodotu piespiedu izpildei valsts amatpersonai – Latvijas Zvērinātam tiesu izpildītajam.

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Dažādi līgumi ar fiziskām personām par auto izmantošanu uzņēmuma vajadzībām

    AUTORE: Inga Pumpure Grāmatvede ar nestandarta domāšanu par standartizētām, likumdošanas regulētām normām. Mūsdienās auto nav luksusa lieta, tā ir nepieciešamība. Daudz vairāk un īsākā laikā var izdarīt, ja esi mobils –  vari pārvietoties kad un kur vēlies, neesot pakļauts sabiedriskā transporta kustību sarakstiem un maršrutiem. Turklāt tas attiecas ne tikai uz fiziskām personām, bet arī […]