Doties uz galveno

Visma Blogs LV

Visi raksti

  • Top komunikācijas prasmes efektīvai mākslīgā intelekta sarunbotu izmantošanai

    Daudzi no mums ikdienā izmanto mākslīgā intelekta rīkus (MI), tomēr ne visi no mums iegūst maksimālu labumu no tiem. Ir jāmāk pareizi komunicēt ar MI, lai šis rīks varētu saprast, ko vēlaties uzzināt un spētu dot vajadzīgās atbildes. Šajā HRM Idea rakstā Ilze Rassa sniedz praktiskus padomus kā efektīvi izmantot mākslīgā intelekta sniegtās iespējas, kā arī prakstiskus padomus, kā tās attīstīt.

  • Darījumu apliecinoši dokumenti un nodokļu riski

    Viens no grāmatvežu uzdevumiem ir ieviest kārtību uzņēmumu dokumentācijā un tās apritē, sekot līdzi, lai tiktu ievērotas normatīvo aktu prasības attiecīgu dokumentu noformēšanā un arī reģistrēšanā finanšu uzskaitē. Šajā Grāmatvežu Ekspreša rakstā lasiet ieskatu svarīgāko darījumu apliecinošo dokumentu noformēšanā un iereģistrēšanā, kā arī par iespējamām nodokļu sekām, ja dokumentā nav nosakāms darījums un tā ekonomiskais pamatojums.

  • Kā darbinieki vērtē savu emocionālo labsajūtu darbā?

    Lai arī uzņēmumiem un iestādēm ikdienā ir dažādas aktualitātes un prioritātes, tomēr jāpatur prātā, ka aiz visiem procesiem atrodas cilvēks – ikviens darbinieks un vadītājs. Tādēļ strādājošo emocionālajai labsajūtai darbā ir būtiska loma un nozīme. HRM Idea rakstā lasiet pētījumu un konsultāciju kompānijas Kantar veiktā pētījuma rezultātus par darbinieku apmierinātības un noskaņojuma tendencēm.

  • Nokrišņu daudzums

    Skolēnu loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkursa Bebr[a]s uzdevums 7.-8. klašu skolēniem.

  • Mākslīgā intelekta rīki – grāmatveža palīgi

    Šobrīd viena no «karstākajām» tēmām tehnoloģiju un biznesa pasaulē ir mākslīgais intelekts (MI). Vispirms pērnā gada vasarā savas spējas sāka demonstrēt kompānijas OpenAI izstrādātais MI rīks DALL-E, kas teksta pieprasījumus pārvērta attēlos, bet novembra pašā nogalē tam pievienojās teksta ģenerēšanas čatbots Chat GPT. Kopš tā laika tapuši desmitiem līdzīgi risinājumi, piedāvājot aizvien vairāk iespēju dažādās nozarēs. Arī grāmatvedībā.

  • Kā uzlabot darbā ievadīšanas (onboarding) procesu?

    Nav noslēpums, ka labu darbinieku trūkst, tāpēc uzņēmumiem ir ļoti svarīgi, lai darbinieki vēlētos palikt strādāt tieši viņu uzņēmumā. Onboarding procesi šobrīd ir viena no aktuālākajām tēmām dažādu organizāciju vidū, jo mēs esam kandidātiem labvēlīgā darba tirgū un ikviens uzņēmums mēģina piesaistīt un noturēt talantīgākos darbiniekus. Kā izveidot veiksmīgu onboarding programmu? Kādi ir galvenie elementi, kas jāņem vērā? Šajā bloga rakstā apskatīsim 6C modeli, kas apskata sešas svarīgākās lietas, kas nepieciešamas veiksmīgam jauna darbinieka onbording procesam.

  • Parādu piedziņa tiesvedības un ārpustiesas procesā (I daļa)

    Katrs uzņēmums vai fiziskā persona var saskarties ar situāciju, kurā saistību neizpildes rezultātā ir izveidojies parāds. Šajā rakstā aplūkosim iespējamos tiesiskos risinājumus parāda atgūšanai, priekšnoteikumus un kārtību, lai parādu nodotu piespiedu izpildei valsts amatpersonai – Latvijas Zvērinātam tiesu izpildītajam.

  • Kas strādājošos notur pašreizējā darba vietā?

    Darbinieku apmierinātības rādītāja kontekstā darba devējiem ir būtiski saprast, kādi ir galvenie iemesli un motivatori, kas darbiniekus Latvijā pašlaik notur esošajā darbā un kas savukārt veicinātu lēmuma pieņemšanu par darba maiņu? Šajā HRM Idea rakstā lasiet pētījumu un konsultāciju kompānijas Kantar 2023. gadā veiktā pētījuma rezultātus par darbinieku noskaņojumu un darba vides tendencēm.

  • Darba attiecības drīkst izbeigt arī ar elektronisku dokumentu

    Personāla lietvedības dokumentu digitalizācijas jautājumi kļūst arvien aktuālāki. Nereti saskaramies ar situācijām, kad tehniskās iespējas un likums ļauj uzlabot procesus, taču paši neesam gatavi mainīt ieradumus. Analizējot Visma pētījuma rezultātus, atspēkojam dažādus mītus, kas iesakņojušies personālvadības nozarē. Šoreiz – darba attiecību izbeigšana.

Populārākie

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Autoratlīdzības saņēmēju ienākums un tā aplikšana ar nodokļiem

    Autoratlīdzību nodokļu režīms pēdējos gados ir bijusi ļoti aktuāla tēma. Tas saistīts ar to, ka iepriekš daudzi uzņēmumi izmantoja autoratlīdzību izmaksu, kā vienu no pakalpojumu vai produktu samaksas veidu fiziskām personām. Bet, pamatojoties uz to, ka regulāri ir bijusi izplatīta negodīga prakse, tika lemts komercuzņēmumos autoratlīdzības “izņemt no aprites”. Pagaidām mēs dzīvojam, tā saucamajā, “pārejas perioda” režīmā, kad līdz 2023.gada beigām vēl drīkst izmaksāt autoratlīdzības no uzņēmumiem, ievērojot konkrētus nosacījumus.