Doties uz galveno

Vadīt komandu attālināti, sasniedzot labākos rezultātus. Mēneša darbinieks Karīna Paškovskaja.

Augusta mēneša darbinieks – izstrādes komandas līderis un produkta īpašnieks vienā – Karīna Paškovskaja, izceļas ar pārsteidzošu uzņēmību. Viņai ir pa spēkam ikdienā esot vairāk nekā 200km attālumā vadīt savu komandu, vienlaikus domājot par RVS Visma Horizon tālredzīgu attīstību. Kā viņai tas izdodas? Kā tu raksturotu sava darba galveno mērķi? Uzņēmumā pildu Produkta īpašnieka pienākumus, […]

Augusta mēneša darbinieks – izstrādes komandas līderis un produkta īpašnieks vienā – Karīna Paškovskaja, izceļas ar pārsteidzošu uzņēmību. Viņai ir pa spēkam ikdienā esot vairāk nekā 200km attālumā vadīt savu komandu, vienlaikus domājot par RVS Visma Horizon tālredzīgu attīstību. Kā viņai tas izdodas?

Kā tu raksturotu sava darba galveno mērķi?

Uzņēmumā pildu Produkta īpašnieka pienākumus, un par savu galveno uzdevumu uzskatu: nepieļaut neloģiskus vai netālredzīgus risinājumus Visma Horizon sistēmā.

Jebkurai konkurētspējīgai sistēmai jāpiedāvā saviem lietotājiem funkcionalitāte, kas atbilst lietotāju aktuālajām un nozares prasībām. Tomēr bieži ir situācijas, kad vairāku lietotāju prasības konfliktē savā starpā vai iet pretrunā ar sistēmas uzskaites principiem un tehniskajām iespējām.

Mans uzdevums ir atrast labāko risinājumu, kas veicinās sistēmas pilnveidošanos, atbilstoši klientu un mūsdienu tehnoloģiju prasībām, kā arī netraucēs sistēmas tālākai attīstībai, tās drošībai un stabilitātei.

Mērķu sasniegšanā svarīgu lomu spēlē tieši mana komanda, jo darbs komandā ļauj atrisināt vissarežģītākos uzdevumus.

Kāpēc tev patīk strādāt VISMA?

Šajā uzņēmumā strādāju jau vairākus gadus un man nav apnicis. Tiklīdz jūtu, ka darbā iestājas rutīna, parādās iespēja mainīt amatu vai darba pienākumus. VISMA darbiniekiem piedāvā šādas izaugsmes iespējas, ja vien ir iniciatīva un vēlme.

Ikdienā man ir ļoti svarīga darba vide un kolēģi. Pie mums ir izveidojusies ļoti laba komunikācijas un sadarbības kultūra.

Man patīk apziņa, ka es strādāju kopā ar cilvēkiem, no kuriem varu mācīties vai vienkārši cienu par viņu profesionālismu un zināšanām.

Kā ir strādāt attālināti kā vadītājai, kad komanda atrodas citviet?

Kopā komandā esam 9 cilvēki – lielākā daļa atrodas Rīgā, savukārt es un vēl 2 kolēģi darbojamies no Ventspils biroja.

Mūsdienās, it īpaši IT nozārē, darbs komandā attālināti vairs nav nekāds retums. Ja manā gadījumā tās ir divas Latvijas pilsētas, tad citiem kolēģiem no VISMA runa ir par vairākām valstīm.

Mana pieredze rāda, ka ikdienas darbos komunikācija klātienē nav nepieciešama un dažreiz pat traucē. 🙂

Saziņai mēs izmantojam dažādus komunikācijas kanālus, piemēram, Slack, Hangouts, Skype u.c.

Tomēr darbs šādā vidē nosaka arī savus “spēles noteikumus”. Piemēram, darbavietai obligāti jābūt aprīkotai ar austiņām, mikrofonu, videokameru. Pieslēdzoties kādai sapulcei es vienmēr ieslēdzu videokameru, ko sagaidu arī no kolēģiem. Kad redzi cilvēka seju, viņa emocijas, reakciju uz dažiem jautājumiem, ir pavisam citādāk.

Ko ieteiktu citiem, kuri vēlas strādāt šajā nozarē?

IT nozare izceļas ar ļoti strauju attīstību, tāpēc daudz kas, ko zināji pirms desmit gadiem, šodien jau zaudējis nozīmi.

Pieredze nepazūd, bet zināšanas gan. Jābūt gatavam mācīties tik ilgi, cik strādāsi. Tomēr tas arī nodrošina to, ka darbs vienmēr ir ļoti interesants un daudzveidīgs.

Ar ko tu nodarbojies brīvajā laikā?

Es pieturos pie ģimeniskām vērtībām. Lielāko daļu brīvā laika es pavadu kopā ar ģimeni: kopā dodamies pastaigās, pāris reizes gadā ceļojumos, skatāmies filmas no žanra “visai ģimenei”. Īpaši patīk galda spēles.

 

Vēlies strādāt VISMA? Aplūko vakances!

Populārākie

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Autoratlīdzības saņēmēju ienākums un tā aplikšana ar nodokļiem

    Autoratlīdzību nodokļu režīms pēdējos gados ir bijusi ļoti aktuāla tēma. Tas saistīts ar to, ka iepriekš daudzi uzņēmumi izmantoja autoratlīdzību izmaksu, kā vienu no pakalpojumu vai produktu samaksas veidu fiziskām personām. Bet, pamatojoties uz to, ka regulāri ir bijusi izplatīta negodīga prakse, tika lemts komercuzņēmumos autoratlīdzības “izņemt no aprites”. Pagaidām mēs dzīvojam, tā saucamajā, “pārejas perioda” režīmā, kad līdz 2023.gada beigām vēl drīkst izmaksāt autoratlīdzības no uzņēmumiem, ievērojot konkrētus nosacījumus.