Doties uz galveno

Visma “Kustamies kopā” izaicinājuma pieredze

Iekšējie darbinieku izaicinājumi kā komandas saliedēšanas un labbūtības instruments kļūst arvien nozīmīgāki personālvadības darba ikdienā. “Kustamies kopā” iniciatīva Visma ir lielisks piemērs, kā darbinieku fiziskā aktivitāte var kļūt par gaidītu tradīciju. Lasi mūsu kolēģes Agitas pieredzes stāstu un gūsti iedvesmu sava kolektīva aktivizēšanai!

Autore: Agita Meinerte

“Numo” produkta īpašniece Visma, “Kustamies kopā” izaicinājuma iniciatore

Saturs:

Kā dzima ideja? Kā izaicinājums kļuva par tradīciju?

7 izaicinājumi – 7 iedvesmojoši piemēri

Secinājumi un ieteikumi

Kā dzima ideja? Kā izaicinājums kļuva par tradīciju?

2022. gada janvārī, pandēmijas vēlīnajā posmā, uzsāku savas darba gaitas Visma. Tā kā man jau iepriekš bija ļoti motivējoša un iedvesmojoša pieredze, piedaloties kustēšanās izaicinājumos, izrādīju iniciatīvu – un jau pārbaudes laikā tiku iedrošināta ko tādu iedzīvināt arī mūsu kolēģu vidū.

Nu jau aizvadīti septiņi izaicinājumi, to organizēšanā piedalījušies vairāki kolēģi. Atskatoties uz izaicinājumiem, ir skaidrs, ka katrs no tiem savā veidā ir bijis unikāls. Varbūt tieši dažādība ir iemesls, kādēļ šī tradīcija turpina savu ceļu? 

Laika gaitā esam ļoti daudz mācījušies, eksperimentējuši un secinājuši. Ticu, ka arī turpmākie izaicinājumi nesīs jaunas vēsmas un pozitīvus pagriezienus. Ar prieku dalos nelielā ieskatā katrā no izaicinājumiem – lai stāsts kļūst par iedvesmu jaunu izaicinājumu veidošanā vai jau esošo “uzfrišināšanā”. Noslēgumā apkopoti praktiski secinājumi un ieteikumi.

Atcerieties, ka katrs kolektīvs ir unikāls! Nav vienas receptes “pareizākā” izaicinājuma izveidē. Lai izdodas rast svaigu iedvesmu arī jūsu komandas izkustināšanai!

7 izaicinājumi, 7 iedvesmojoši piemēri

1. Ejam kopā! – pārliecinošs iesākums, kas iededza dzirksti (2022. marts)

Pirmā izaicinājuma mērķis: komandai (11–12 cilvēkiem) mēneša laikā kopā jāveic vismaz 1318 km – simbolisks attālums no Rīgas līdz Kijivai. Papildus komandām bija jāizpilda uzdevumi, publicējot fotogrāfijas.

Ar nelielām, praktiskām dāvanām apbalvojām katras komandas kilometru līderi un uzvarētāju komandu.

“Milzīgs paldies organizatoriem! Iekšējā konkurence mani ļoti motivēja staigāt. Ja citi var, tad es arī 🙂 Un, ja tam klāt vēl nāk apziņa, ka tas veido komandas kopējo rezultātu, nu tad lieliski 🙂 ”

“Izaicinājums tiešām ieviesa ikdienā papildu aktivitāti, ko citādāk noteikti neizdarītu un noslinkotu iziet ārā. Prieks, ka bija iespēja iepazīties ar kolēģiem! ”

Dalībnieku atsauksmes

2. Kustamies kopā! – aktivitāšu paplašināšana (2022. oktobris)

Turpinājām sacensties komandās. Šoreiz skaitījām minūtes, nevis kilometrus. Vērtēta jebkura aktivitāte svaigā gaisā. Tika saglabāta spēles garša, un dalībnieku skaits pieauga.

Noslēgumā ar simboliskām, praktiskām dāvaniņām suminājām pirmo trīs vietu ieguvējus, un, lai vairotu motivāciju, starp visiem dalībniekiem izlozējām vēl septiņus veiksminiekus. 

3. Izaicinājums iegūst plašāku organizatoru komandu (2023. aprīlis)

Sākam visu organizēt nelielā komandā, sadalot atbildības jomas: komunikācija iekšējos digitālajos kanālos, failu uzturēšana, prezentācijas piektdienas infozvanos.

Turpinājām sacensties komandās un vācām minūtes. 

Ieviesām jauninājumu: aicinām kolēģus piedalīties kopīgā pārgājienā Lilastes piekrastē. Izaicinājuma dalībnieki var ņemt līdzi arī ģimenes locekļus, lai tiešām “kustētos kopā”.

4. Sēņu sezona un aktivitātes ar saturu (2023. oktobris)

Turpinājām krāt laiku svaigā gaisā. Aktivitātes kļūst vēl saturīgākas – aicinām klausīties raidierakstus, pamanīt un fotografēt sēnes.

Šoreiz – balvas uzvarētāju komandai un katras komandas diviem līderiem. 

Dodamies kopīgā pārgājienā uz Ozolniekiem, kur gājēji papildus izaicina sevi, pildot pārgājiena pieredzi bagātinošas uzdevumu lapas.

5. Pavasara trio – dažādība motivācijai (2024. aprīlis)

Šajā gadā organizēšanu uzņēmusies cita komanda. 

Šoreiz sacensība notiek trīs grupās, kas sacenšas dažādās aktivitātēs – gājēji, skrējēji un velobraucēji. Aktīvākā izrādās gājēju komanda. 

Saglabāts pārgājiena aspekts, šoreiz galamērķis – Sedas purvs.

6. “Visma Zelts” – individuālās motivācijas spēks (2024. oktobris)

Izaicinājums iegūst tematisko nosaukumu – “Visma Zelts”. Pārgājiens notiek Siguldā, rudens krāsu galamērķī. Simbolisks ir arī mēneša mērķis – katram “jāsavāc” attālums no Rīgas līdz Siguldas ratam (51,9 km). 

Dalībnieki pirmo sacenšas tikai individuāli. Atgriežamies pie kilometru vākšanas – tātad šoreiz der tikai staigāšana.

Nelielas, praktiskas balvas izlozē piešķirtas tiem, kas sasnieguši mērķi. Tā kā līderi bieži ir tie paši, šādi dodam iespēju arī citiem.

“Man ļoti patika tas, ka mērķis bija sasniedzams arī ar mainīgu ikdienu, kas neļauj visas 4 nedēļas būt mega aktīvam. Es sākumā bieži aizmirsu ieslēgt Strava, bet tad īsā laikā sakrāju lielu daļu no mērķa kilometriem, un atlika tik “pieraut”. Es reāli staigāju papildus, lai tikai savāktu 51,9 km, un tas, manuprāt, ir lielisks izaicinājuma sasniegums 🙂 

Bija arī brīdis, kad azartiski neļāvu kolēģiem sevi apsteigt, bet mēnesis nāca ar saviem kalniem un lejām, un nevarēju visu laiku būt tik aktīva. 

Pat par spīti tam es sasniedzu 51,9 km mērķi un varēju justies gandarīta arī, ja nebiju TOP dalībnieks. Ļoti forši izdomāts!”

Atsauksme no kolēģes

7. Ceļā uz Uzvaru (2025. aprīlis)

Mērķis – katram dalībniekam mēneša laikā jāveic 69 km – attālums no Rīgas līdz ciematam Uzvara (Bauskas novads).

Strava piemeklē tehniskas problēmas – jauns izaicinājums organizatoriem.

Jaunums – TOP20 dalībnieku saraksti parādās arī biroja virtuvēs. Kā ierasts – starprezultāti tiek publicēti arī digitāli un pieminēti infozvanā.

Arī šoreiz balvu ieguvēji tiek noteikti izlozē starp tiem, kas sasnieguši mērķi. 

Kolēģes organizētais pārgājiens šoreiz notiek Pierīgā.

Secinājumi un ieteikumi:

  • Labi, ja organizatoru komandā ir vairāk nekā viens cilvēks – noder gan darbu sadalei, gan dalībnieku atbalstam. Kopīgs gandarījums garantēts.
  • Lietotnes ērtums ir būtisks faktors dalībai. Lai noskaidrotu lietotni, kuru dalībnieki labprātāk izmantotu, rekomendējam iepriekš veikt aptauju.
  • Pēc eksperimentiem ar mērvienībām – minūtēm un kilometriem – esam secinājuši, ka kilometri ir populārāki. Tie sniedz taustāmāku rezultātu. Minūšu vākšana ļauj visiem sacensties pat, ja tiek veiktas dažādas aktivitātes (piemēram, skriešana, lapu grābšana), taču nereti tā nav taisnīga konkurence. Bijuši gadījumi, kad dalībnieks, esot svaigā gaisā, stundām grābj lapas, bet tā kā distance diži nemainās, tad rezultātā arī Strava tehniski fiksēto savākto minūšu skaits ir mazs. 
  • Izaicinājumu vērts popularizēt dažādos kanālos – īpaši efektīvi strādā individuālie uzaicinājumi.
  • Noteikumiem, protams, jābūt skaidriem un saprotamiem. Piemēram: Vai drīkst aktivitātes lietotnē ievadīt manuāli? Vai tās drīkst kilometrus veikt telpās?
  • Vienmēr būs dalībnieki, kuri grib skriet, braukt ar velo, nodarboties ar jogu – vērts padomāt, kā viņus iekļaut.
  • Individuāli vai komandā? Arī šis aspekts prasa aptaujas un eksperimentus – daļu motivē komanda, citi brīvajā laikā vēlas… brīvību.
  • Kā jau brīvā laika aktivitātēs – šādos izaicinājumos dzīve dara savu: kāds pārdomā vai maina plānus, kāds piesakās vēlāk. Svarīgi atcerēties – ir vērts ļaut pievienoties arī pēc mēneša pirmās dienas.
  • Azartu īpaši veicina starprezultātu publicēšana iekšējos kanālos. Noder gan digitālie, gan fiziskie iekšējie ziņojumu dēļi.
  • Kolēģi ļoti novērtē, ja izaicinājuma mēnesī tiek organizēts arī kopīgs pārgājiens.
  • Ja izaicinājumu organizē regulāri, tad jādomā par praktiskām, simboliskām balvām un to ieguvējiem. Vai neizveidojas situācija, kurā ik reizi tiek apbalvoti vieni un tie paši? Kā motivēt pieteikties, lai veicinātu dalību pat tad, ja kolēģim nav azarta tiekties uz pirmo vietu?
  • Lai gan kolēģi izsaka vēlmi pēc biežākiem izaicinājumiem, mūsu novērojumi rāda – 2x gadā ir pietiekami.
  • Jautrībai vērts ieviest tematiskas aktivitātes – bilžu nedēļas (piemēram, Lieldienu olu fotokonkursu), simboliski mērķi utt.

Vērtīgs raksts?
Vēlaties saņemt šādus rakstus katru mēnesi savā e-pastā?

Pierakstīties šeit

Raksts ir autordarbs un atspoguļo autora viedokli par doto tēmu, kas var nesakrist ar Grāmatvežu Ekspreša izdevēja SIA Visma Enterprise viedokli. Par rakstā minēto faktu un aprēķinu pareizību atbild raksta autors. 

SIA Visma Enterprise ir grāmatvedības un resursu vadības programmas VISMA Horizon ražotājs un izplatītājs. Ja vēlaties uzzināt vairāk par VISMA Horizon piedāvājumu – SPIEDIET ŠEIT.