Doties uz galveno

8 padomi, kā saglabāt komandas garu, strādājot attālināti

AUTORS: Ineta Juškēviča “Visma Enterprise” personāla direktore un klientu panākumu vadītāja Spēcīga, saliedēta komanda ir ikviena uzņēmuma panākumu atslēga. Tomēr pēdējo mēnešu aktuālie notikumi viesuši būtiskas korekcijas mūsu darba ikdienā, un arī tajā, kā organizējam komandas darbu. Kā nezaudēt komandas garu, saglabāt saliedētību un motivāciju, strādājot attālināti? Pāreja uz attālināto darbu radījusi neierastus apstākļus, kas […]

AUTORS: Ineta Juškēviča

“Visma Enterprise” personāla direktore un klientu panākumu vadītāja

Spēcīga, saliedēta komanda ir ikviena uzņēmuma panākumu atslēga. Tomēr pēdējo mēnešu aktuālie notikumi viesuši būtiskas korekcijas mūsu darba ikdienā, un arī tajā, kā organizējam komandas darbu. Kā nezaudēt komandas garu, saglabāt saliedētību un motivāciju, strādājot attālināti?

Pāreja uz attālināto darbu radījusi neierastus apstākļus, kas ļoti ietekmē cilvēku produktivitāti un pārbauda psiholoģisko noturību. Arī no darba devēja tas prasa lielu iejūtību un izpratni. Tomēr darbi nevar apstāties! Tieši tāpēc patlaban jo īpaši jādomā par to, kā atbalstīt darbiniekus un veicināt komandas saliedētību, lai netiktu apdraudēta nedz darba kvalitāte, nedz uzņēmuma biznesa mērķu sasniegšana.

1. Komunikācijas stils

Attālinātā darba laikā komunikācija ir īpaši būtiska. Jāuzsver, ka komandai strādājot attālināti, vadītājam var būt jāiegulda vairāk pūļu, iejūtības un vērīguma, iedvesmojot darbiniekus produktīvam darbam. Jāpamana tie darbinieki, kuriem spēja pašiem organizēt sevi konstruktīvam darbam ir vājāk izteikta vai grūtāk realizējama mājas apstākļos. Jāvirza visa komanda uz vienotu mērķu izpildi un saskaņotām darbībām. Tieši tāpēc ir būtiski ar savu komandu dalīties ar uzņēmuma nākotnes vīziju un plāniem. Laikā, kad daudzi uzņēmumi spiesti savilkt jostas ciešāk, izpratne par savā darbavietā notiekošo var dot drošības sajūtu vai gatavību nākamajiem soļiem. Nākotnes plānu atklāšana un runāšana par rezultātiem darbiniekiem ļauj gan saredzēt savu vietu tajā, gan novērtēt savu ieguldījumu plašākā mērogā.   

2. Atbalsts darba plānošanā

Strādājot attālināti darba dienas robežas var būt izplūdušākas. No vienas puses būtiska ir uzticēšanās komandai un katra komandas dalībnieka atbildības uzņemšanās par darāmo un laiku, ko atvēlam darbam. No otras puses, vadītājs nedrīkst zaudēt modrību, jo pieaug izdegšanas risks. Darbinieki mēdz strādāt garākas stundas, mazāk ievēro atpūtas pauzes, kas neizbēgami var novest pie spēku izsīkuma un pārslodzes ar visām no tā izrietošajām sekām. Tāpēc mūsu vadītāji un arī paši kolēģi pieskata tos, kas ir tiešsaistē aizsēdējušies vēlās vakara stundās. 

Svarīgi ir nezaudēt fokusu un vadītājam spēt ieraudzīt, kādu atbalstu viņš var sniegt,  tāpēc darbu apsekošanai izmantojam dažādus tiešsaistes rīkus (“Trello”, “Kanban”, “Gantt u.c.), tā palīdzot komandai palikt vienotai un vieglāk orientēties noteiktu projektu virzībā.

HRM Aicinājums Visma Blog

3. Rīki saziņai

Komandas sajūtas saglabāšanai ļoti svarīga ir regulāra saziņa vienam ar otru. Tieši tāpēc ir būtiski atrast veidu, kā palikt vienotiem arī ikdienas komunikācijā. E-pasts, protams, aizvien ir ļoti nozīmīgs saziņas rīks, taču attālinātā darba laikā tas vislabāk noder saziņai ar partneriem un plašāku uzdevumu vai ziņu nodošanai kolēģiem. Komandas ietvaros reizi vai divas dienā būtu jāatrod laiks tiešsaistes saziņai, kurā izmantojat video konferenču rīkus – “Zoom”, “Google Hangouts”, “Slack”, “Skype” u.tml. Savukārt īsai ziņu apmaiņai  vislabāk izmantot čatu – kādu no jau nosauktajiem “Skype” vai “Google Hangouts,” vai “Whatsapp”, kurš ērti izmantojam gan telefonā, gan arī tiešsaistes versijā datorā.

4. Neformālās sarunas

Protams, ikdienā strādājot plecu pie pleca taču nerunājam tikai par darbu!  Visticamāk viens otru jau gana labi pazīstam, lai pārrunātu arī ārpusdarba dzīvi, pajokotu vai tieši pretēji – izkratītu sirdi. Iespējams, ka šīs sarunas ir tieši tas, kas var īpaši labi palīdzēt uzturēt komandas garu un veicinātu savstarpējo uzticību, īt sevišķi strādājot attālināti. Tāpēc atrodiet laiku arī mazāk lietišķām sarunām. Ja šķiet, ka tām nav vietas lietišķās saziņas kanālos, izveidojiet tām atsevišķu čatu.  

5. Kopīga sportošana

Kopīgas rītarosmes vai vienota izstaipīšanās pēcpusdienā ir lielisks veids, kā vienoties kopīgā un veselīgā aktivitātē. Tas palīdzēs gan uzturēt možu garu, gan vienotību ar komandu. Brīnišķīgi, ja ir kāds mērķis, piemēram, apskriet apkārt Latvijai vai aizskriet līdz mēnesim. To var sekmīgi realizēt izmantojot piemēram, “Endomondo” grupas, kur tiek fiksēti kopējie komandas km.

6. Izaicinājumi, sacensības un spēles

Šis ir lielisks laiks, lai veicinātu piederību komandai, vienojoties kopīgos izaicinājumos. Iespējams varat izaicināt viens otru sociālo tīklu aktivitātēs, izmantojot  haštagus, radot jautrus video, kur katrs iesūtat savu foto vai video. Tikpat labi varat izaicināt viens otru intelektuāli, spēlējot erudīcijas spēles. To varat organizēt ar “Slack”, “Kahoot” vai citiem rīkiem. 

Lielāki uzņēmumi var izaicinājumus organizēt kā sacensību starp departamentiem, bet mazākos kolektīvos – indivuduālā līmenī. Esiet radoši!

HRM Aicinājums Visma Blog

7. Jubilejas

Noteiki nevajadzētu aizmirst arī par kolēģu jubilejām.  Ja esat raduši savus kolēģus sveikt birojā, to vajadzētu turpināt arī strādājot attālināti. Ar kurjera palīdzību nosūtīti ziedi vai cits pārsteigums ir viens no veidiem, kā atgādināt kolēģiem, ka esat priecīgi kopā ar viņiem strādāt šajos grūtajos laikos. Arī sveicieni kopējās videosapulcēs ir lielisks veids, kā atgādināt jubilāriem par viņu piederību kolektīvam. 

8. Socializēšanās pasākumi

Vai birojā esat raduši kopā pusdienot, iedzert kafiju, varbūt doties kopīgās izklaidēs pēc darba? Iedzīviniet šīs tradīcijas arī attālinātā darba režīmā. Kāpēc gan nevienoties, ka savas pusdienas ēdīsiet kopā? Arī “laimīgā stunda” vai “virtuālais bārs” ir jauks veids, kā ar kolēģiem uzturēt neformālas attiecības un stiprināt komandas saites attālināti. 

! Atceries, ka nav nepieciešams darbiniekus pārslogot ar neskaitāmām saliedēšanas aktivitātēm. Dažas jaunas aktivitātes var būt pietiekami, lai saglabātu komandas dzirksteli. Ļoti iespējams, ka  attālinātā darba periodā ieviesīsies jaunas tradīcijas, kuras vēlēsieties turpināt arī klātienē.

Vērtīgs raksts? Pieraksties saņemšanai arī turpmāk!

Raksts ir autordarbs un atspoguļo autora viedokli par doto tēmu, kas var nesakrist ar HRM Idea izdevēja SIA Visma Enterprise viedokli. Par rakstā minēto faktu pareizību atbild raksta autors. 

Ja vēlaties uzzināt vairāk par VISMA risinājumiem personāla jomā, lūdzu, apmeklējiet produktu lapas:
EasyCruit – personāla atlasei »
Comenius – talantu vadībai »
HoP – darbinieku pašapkalpošanās » 

Populārākie

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Autoratlīdzības saņēmēju ienākums un tā aplikšana ar nodokļiem

    Autoratlīdzību nodokļu režīms pēdējos gados ir bijusi ļoti aktuāla tēma. Tas saistīts ar to, ka iepriekš daudzi uzņēmumi izmantoja autoratlīdzību izmaksu, kā vienu no pakalpojumu vai produktu samaksas veidu fiziskām personām. Bet, pamatojoties uz to, ka regulāri ir bijusi izplatīta negodīga prakse, tika lemts komercuzņēmumos autoratlīdzības “izņemt no aprites”. Pagaidām mēs dzīvojam, tā saucamajā, “pārejas perioda” režīmā, kad līdz 2023.gada beigām vēl drīkst izmaksāt autoratlīdzības no uzņēmumiem, ievērojot konkrētus nosacījumus.