Doties uz galveno

Elektromobiļu rindas

Skolēnu loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkursa Bebr[a]s uzdevums 9.-10. klašu skolēniem.

Bebr[a]s ir informātikas un algoritmiskās domāšanas konkurss 4.-12. klašu skolēniem. Tajā skolēniem ir iespēja risināt aizraujošus uzdevumus, kuros nav nepieciešamas iepriekšējas informātikas vai programmēšanas zināšanas. Vai spēsi atrisināt šo uzdevumu?

Jums ir elektromobilis, kas pārvietojas ar ātrumu 100 km stundā un, ja ir pilnībā uzlādēts,
tas var nobraukt 200 km. Elektromobili var uzlādēt jebkurā brīdī, pirms tas ir pilnībā
izlādējies. Katrā uzlādē elektromobilis tiek uzlādēts pilnībā un uzlāde aizņem 1 stundu
neatkarīgi no tā, cik izlādēts bija elektromobilis uzlādes sākuma brīdī.

Zemāk esošajā kartē redzami ceļi, kas savieno A, B un C. Jūs ceļojumu sākat punktā A un
vēlaties apmeklēt punktus B un C pēc iespējas īsākā laikā. Varat izvēlēties jebkuru no
diviem maršrutiem — A→B→C vai A→C→B. Braucot cauri punktam B vai punktam C,
jums jāapstājas uz 30 minūtēm, taču šajā laikā elektromobilis neizlādējas.

Maršrutā atrodas uzlādes stacijas, katrā ir noteikts uzlādes vietu skaits. Katrā uzlādes
vietā jau var rindā būt citi elektromobiļi, tāpēc jums var nākties gaidīt, līdz tie pabeigs
uzlādi, lai varētu izmantot šo uzlādes punktu. Piemēram, uzlādes stacijā CP-AB1 ir trīs
uzlādes vietas, no kurām divas ir brīvas un vienā rindā stāv viens elektromobilis. Katra
rindā stāvoša elektromobiļa uzlāde aizņem 1 stundu. Pirmais elektromobilis katrā rindā sāk uzlādi tieši tajā brīdī, kad dodaties ceļā no punkta A. Jūs ceļojumu sākat ar pilnībā
uzlādētu automašīnu.

Uzdevums


Kāds ir īsākais laiks, kādā iespējams apciemot punktus B un C, sākot ceļojumu punktā A?

Atbilžu varianti


A. 5 stundas
B. 5 stundas 30 minūtes
C. 6 stundas
D. 6 stundas 30 minūtes
E. 7 stundas

Paturi peli virs Bebra attēla un
parādīsies informatīvais teksts ar atbildi!

Populārākie

  • Autoratlīdzības saņēmēju ienākums un tā aplikšana ar nodokļiem

    Autoratlīdzību nodokļu režīms pēdējos gados ir bijusi ļoti aktuāla tēma. Tas saistīts ar to, ka iepriekš daudzi uzņēmumi izmantoja autoratlīdzību izmaksu, kā vienu no pakalpojumu vai produktu samaksas veidu fiziskām personām. Bet, pamatojoties uz to, ka regulāri ir bijusi izplatīta negodīga prakse, tika lemts komercuzņēmumos autoratlīdzības “izņemt no aprites”. Pagaidām mēs dzīvojam, tā saucamajā, “pārejas perioda” režīmā, kad līdz 2023.gada beigām vēl drīkst izmaksāt autoratlīdzības no uzņēmumiem, ievērojot konkrētus nosacījumus.

  • Dažādi līgumi ar fiziskām personām par auto izmantošanu uzņēmuma vajadzībām

    AUTORE: Inga Pumpure Grāmatvede ar nestandarta domāšanu par standartizētām, likumdošanas regulētām normām. Mūsdienās auto nav luksusa lieta, tā ir nepieciešamība. Daudz vairāk un īsākā laikā var izdarīt, ja esi mobils –  vari pārvietoties kad un kur vēlies, neesot pakļauts sabiedriskā transporta kustību sarakstiem un maršrutiem. Turklāt tas attiecas ne tikai uz fiziskām personām, bet arī […]

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]