Doties uz galveno

Kā veiksmīgāk izmantot LinkedIn darbinieku meklēšanai?

AUTORS: Inga Daliba Personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma “DarbaGuru” un personīgās zīmolvedības akadēmijas “DarbaGuru Academy” radītāja un vadītāja, rekrutiere, personīgās zīmolvedības konsultante, lektore, blogere. Grāmatas “Kā rekrutēt veiksmīgāk” autore. BNI un LTRK biedrs. Sociālo tīklu ietekme uzņēmējdarbības vidē, tai skaitā personāla piesaistē, mūsdienās spēlē būtisku lomu. Dažādos sociālajos medijos tiek veidoti uzņēmumu un uzņēmēju personīgo […]

AUTORS: Inga Daliba

Personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma “DarbaGuru” un personīgās zīmolvedības akadēmijas “DarbaGuru Academy” radītāja un vadītāja, rekrutiere, personīgās zīmolvedības konsultante, lektore, blogere. Grāmatas “Kā rekrutēt veiksmīgāk” autore. BNI un LTRK biedrs.

Sociālo tīklu ietekme uzņēmējdarbības vidē, tai skaitā personāla piesaistē, mūsdienās spēlē būtisku lomu. Dažādos sociālajos medijos tiek veidoti uzņēmumu un uzņēmēju personīgo zīmolu profili, lai potenciālajiem darbiniekiem radītu darba devēja tēlu, kā arī darba sludinājumu publicēšana un kandidēšana šajās platformās paliek arvien populārāka.

LinkedIn kā profesionālo kontaktu sociālais tīkls nu jau kalpo par nopietnu dažādu nozaru speciālistu un vadītāju datu bāzi, ar kuru personāla atlases speciālistiem jāprot strādāt.

Rakstā ieskicēšu galvenos punktus, par ko vajadzētu aizdomāties un kam būtu jāvelta pietiekami liela uzmanība, ja LinkedIn izmantojam darbinieku meklēšanai.

Personāla speciālista un vadītāja personīgā zīmola profils

Sāksim ar sevi un personīgā profila sakārtošanu, lai tas potenciālajam darbiniekam būtu viegli atrodams, pamanāms, uzticamību radošs un profesionāls. Brīdī, kad uzrunājat potenciālo kandidātu uz aktuālo vakanci uzņēmumā, to nevajadzētu darīt bezpersoniski. Mēs strādājam ar cilvēkiem un vēlamies komunicēt ar cilvēkiem jau pirmajā saskarsmes reizē. Tāpat jāatceras, ka ne tikai darba devējs mēdz ieskatīties sociālo tīklu profilos, bet arī kandidāts un uzņēmuma darbinieks labprāt seko vai interesējas, kā sevi pasaulei prezentē vai komunicē esošais/potenciālais darba devējs.

Uzmanība jāpievērš gan vizuālajam noformējumam, gan saturam. Novērtējiet savu profila fotogrāfiju, vai tā ir uz komunikāciju aicinoša – labi saskatāma seja (portrets), tiešs acu skatiens, smaids. Neaizmirstiet par fona attēlu. Bez tā profils neizskatīsies līdz galam sakārtots un profesionāls.

Izveidojiet profila apakšvirsrakstu, lai tajā būtu iekļauti visi vajadzīgie atslēgvārdi, kas palīdzētu jūs atrast LinkedIn meklētājā un atspoguļotu amatu, nozari, uzņēmuma zīmola nosaukumu. Uzrakstiet spilgtu pašprezentācijas tekstu sadaļā “about” (iepriekšējais nosaukums “summary”). Tekstā īsos, kodolīgos teikumos izstāstiet savu profesionālo misiju (kāpēc es daru to, ko šobrīd daru?), specializāciju, nodarbošanos, savas profesionālās vērtības un šī brīža aktuālitāti.

Bez pieredzes, izglītības, prasmju sadaļas, neaizmirstiet arī par valodu pievienošanu un to lietošanas līmeņa atzīmēšanu – “native or bilingual proficiency”, “professional working proficiency”, “full professional proficiency” vai “limited working proficiency”. Mēs dzīvojam multinacionālā pasaulē un kandidātu meklēšana nu jau ir ārpus vienas valsts robežām, tāpēc atverot jūsu profilu, sociālā medija lietotājam ir jāsaprot, kurās valodās var ar jums komunicēt.

Mērķtiecīga kontaktu loka veidošana

Izveidojiet spēcīgu un pietiekami plašu noderīgo kontaktu loku ar nozares profesionāļiem, lai tajā brīdī, kad kļūst aktuāls darbinieka meklēšanas jautājums, jums “pa rokai” būtu kontakti, kurus uzreiz varat uzrunāt šai vakancei. Īpaši svarīgs šādas personīgās datu bāzes veidošanas jautājums ir tieši personāla atlases speciālistiem un rekrutieriem.

Atcerieties, ka LinkedIn nav draugu, radu un paziņu sociālais tīkls, bet gan profesionālo kontaktu tīkls. Droši aiciniet savā kontaktu lokā tos cilvēkus, kuri jums ir vai varētu būt noderīgi profesionālai izaugsmei, attīstībai, darbam. Sūtot ielūgumu svešam cilvēkam, neaizmirstiet pievienot īsu pavadošo vēstuli, kurā norādiet kontaktēšanās mērķi.

Kandidātu tiešā uzrunāšana

Tas ir “headhuntig” jeb “galvu medības” interneta vidē un nozīmē rūpīgu darbu ar dažādiem meklētājiem, personas identificēšanu un korektu uzrunāšanu.

LinkedIn ir tam pateicīga vide, jo šeit cilvēki lielākoties aizpilda galvenās sadaļas pietiekami atbildīgi. Tas ļauj atrast kandidātus pēc lokācijas, pieredzes, prasmēm, valodām, sertifikātiem, augstskolām, esošā uzņēmuma, nozares un tamlīdzīgi.  

Pirms sākat šāda veida uzrunāšanu, jums jābūt pilnīgi skaidram gan kandidāta profilam (pieredze, izglītība, prasmes u.tml.), gan tam, kas ir mērķa kandidāts (kādā valodā runā, kur dzīvo, kur strādā, kādas paaudzes cilvēks, kas ir viņa kontaktu lokā, kādas ir viņa intereses u.tml.). 

Satura veidošana un dalīšanās

Izmantojiet dalīšanos ar saturu kā pievilkšanās spēku savam LinkedIn profilam. Cilvēki tiecas pēc noderīgās informācijas un labprāt seko tiem, kuri interneta vidē dalās ar padomiem, ieteikumiem, piemēram, par to, kā sagatavoties darba intervijai, kādas ir tipiskās darba meklētāja kļūdas vai ko vēlas sadzirdēt potenciālais darba devējs.

Stāstiet par sevi, savu profesionālo darbošanos, idejām un labajām vai ne tik labajām praksēm. Stāstiet par uzņēmumu, par tā kultūru un vērtībām, par kolektīvu un tradīcijām, tikai izvairieties no reklāmiskiem tekstiem, kas tieši otrādi atbaidīs, nevis piesaistīs.

Uzņēmuma profils

Dalīšanos ar vizuālo un tekstuālo informāciju vajadzētu regulāri piekopt arī uzņēmuma profilā, vienīgi šeit komunikācija notiek “mēs” formā, salīdzinājumā ar personīgo profilu, kur jūs komunicējat “es” formā. Neatkarīgi, vai tas ir personīgais vai uzņēmuma profils, tam jābūt “dzīvam”. Respektīvi, to nevajadzētu izveidot tikai kā vizītkarti un aizmirst. Uzņēmuma profils kalpos savam mērķim tikai tad, ja tajā sistemātiski un pārdomāti stāstīsiet par uzņēmuma aktualitātēm.

LinkedIn uzņēmuma profils ir arī darba devēja tēla veidotājs. Rūpējieties, lai visi esošie uzņēmuma darbinieki, kuriem ir savi LinkedIn profili, zinātu par uzņēmuma profila eksistenci un labprāt sekotu tā aktivitātēm, kā arī atzīmētos kā uzņēmuma darbinieki. LinkedIn uzņēmuma profils ir tik spēcīgs, cik uzņēmuma darbinieku iesaiste tā popularizēšanā.

Lai vēl mērķtiecīgāk izmantotu LinkedIn uzņēmuma profilu darbinieku iesaistei un jaunu piesaistei, var atsevišķi izveidot darba un karjeras jautājumiem paredzēto nišas lapu jeb “showcase page”, kas ir atzars no galvenā uzņēmuma profila. Šīs nišas lapas administratoram noteikti jābūt nevis mārketinga, bet personāla speciālistam uzņēmumā. Nišas lapā var dalīties ar informāciju, kas veltīta tieši personāla vadības un rekrutēšanas jautājumiem – komandas saliedēšana, darbinieku izglītošana, darba sludinājumi, prakses iespējas, atvērto durvju dienas un tamlīdzīgi.

Darba sludinājuma izvietošana

Ja iepriekš uzskaitītās darbības ir bezmaksas iespējas, ko piedāvā LinkedIn platforma, tad mērķtiecīga darba piedāvājuma publicēšana ir maksas pakalpojums. Pastāv divas iespējas vakances izvietošanai:

  1. darba sludinājums sadaļā “Jobs”, kur visi darba piedāvājumi, kas izvietoti LinkedIn, atrodami vienuviet;
  2. sponsorēts ieraksts reklāmas sadaļā “Campaign manager”. 

Abiem variantiem ir gan plusi, gan mīnusi. Pirmajā gadījumā risinājums darbojas kā iekšējs darba sludinājumu portāls, kurš piesaista aktīvos interesentus par aktuālajām vakancēm. Otrajā gadījumā tā ir reklāma, kas mērķēta arī auditorijai, kurā nav aktīvie darba piedāvājumu izskatītāji, bet atrodas mērķa kandidātu zonā.

Lai kādu no risinājumiem jūs izvēlētos, pirmkārt, sagatavojiet darba sludinājumu angļu valodā, jo LinkedIn darba valoda Latvijas reģionam pašreiz ir angļu valoda. Latviski izveidoto un izvietoto saturu LinkedIn šobrīd neļauj izcelt kā maksas saturu konkrētai auditorijai. Otrkārt, pārliecinieties, vai šis sludinājums būs pietiekami pamanāms. Reklāmas gadījumā noteikti nepieciešams kvalitatīvs, krāsains, uzmanību piesaistošs un labi salasāms makets. Tāpat rēķinieties ar noteiktu budžetu, kura tērēšanu varat labi kontrolēt, sekojot statistikai un izvietošanas periodiem.

 

Rezumējot iepriekš izklāstītos personāla atlases un personīgās zīmolvedības praksē pārbaudītos paņēmienus, gribu aicināt katru Latvijas uzņēmumu un uzņēmēju aktīvi pievērsties LinkedIn izmantošanai savu personīgo un uzņēmuma mērķu sasniegšanai. Nenoliedzami, ka tieši uzņēmuma vadītājs, personāla, mārketinga un pārdošanas speciālists/-i ir tieši tie cilvēki, kuriem zināšanas par LinkedIn pareizu izmantošanu ir lielā vērtē. 

Tāpat arī katrs uzņēmuma darbinieks, kurš lieto LinkedIn, ir netiešs uzņēmuma zīmola vēstnieks interneta vidē. Kvalitatīvi profili un profesionāla komunikācija tik kompaktā tirgū kā Latvija ir ļoti svarīga. No otras puses jāpatur prātā, ka interneta vidē valstiskās robežas nepastāv – mēs kā personāla speciālisti un vadītāji varam prasmīgi izmantot LinkedIn platformu personāla atrašanai jebkurā reģionā un tieši tai uzņēmuma filiālei, kurai tas nepieciešams.

Vērtīgs raksts? Pieraksties saņemšanai arī turpmāk!

Raksts ir autordarbs un atspoguļo autora viedokli par doto tēmu, kas var nesakrist ar HRM Idea izdevēja SIA Visma Enterprise viedokli. Par rakstā minēto faktu pareizību atbild raksta autors. 

Ja vēlaties uzzināt vairāk par VISMA risinājumiem personāla jomā, lūdzu apmeklējiet produktu lapas:
EasyCruit – personāla atlasei »
Comenius – talantu vadībai »
HoP – darbinieku pašapkalpošanās » 

Populārākie

  • Parādu piedziņa tiesvedības un ārpustiesas procesā (I daļa)

    Katrs uzņēmums vai fiziskā persona var saskarties ar situāciju, kurā saistību neizpildes rezultātā ir izveidojies parāds. Šajā rakstā aplūkosim iespējamos tiesiskos risinājumus parāda atgūšanai, priekšnoteikumus un kārtību, lai parādu nodotu piespiedu izpildei valsts amatpersonai – Latvijas Zvērinātam tiesu izpildītajam.

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Dažādi līgumi ar fiziskām personām par auto izmantošanu uzņēmuma vajadzībām

    AUTORE: Inga Pumpure Grāmatvede ar nestandarta domāšanu par standartizētām, likumdošanas regulētām normām. Mūsdienās auto nav luksusa lieta, tā ir nepieciešamība. Daudz vairāk un īsākā laikā var izdarīt, ja esi mobils –  vari pārvietoties kad un kur vēlies, neesot pakļauts sabiedriskā transporta kustību sarakstiem un maršrutiem. Turklāt tas attiecas ne tikai uz fiziskām personām, bet arī […]