“Latvieši vispār ir gudri un centīgi”. Intervija ar Stianu Bergu, VES Produktu un pakalpojumu direktoru.

StianBerg

Stians Bergs, VES Produktu un pakalpojumu direktors.

Jūs esat VES Produktu un pakalpojumu direktors. Kādi ir Jūsu galvenie pienākumi?

Visma Group sastāv no trīs divīzijām  – SMB daļā ir uzņēmumi, kuri rada risinājumus salīdzinoši nelieliem klientiem, GLA strādā ar valsts sektoru un lielajiem uzņēmumiem, bet BPO nodarbojas ar ārpakalpojumu sniegšanu. Es strādāju GLA divīzijā.

GLA ietilpstošajiem Visma uzņēmumiem kopā šobrīd pieder vairāk nekā 50 dažādas IT sistēmas. Tās ir pilnvērtīgas ERP sistēmas ar plašu funkcionalitāti, kas piemērotas gan publiskā, gan privātā sektora organizācijām. Horizon ir šāda sistēma Latvijā, mums ir līdzīgi pilnas funkcionalitātes ERP produkti arī Norvēģijā, Zviedrijā un Nīderlandē, kā arī vairāki šaurāk specializēti produkti, piemēram, personāla vadības vai iepirkumu vadības jomās.

Pie tam Visma ir arī tirgus līderis Norvēģijas publiskajā sektorā, nodrošinot IT sistēmas, kas tiek izmantotas veco ļaužu aprūpei, sociālajai aprūpei un skolu administrācijai.

Tā ir liela saimniecība. Mans uzdevums ir to visu pārraudzīt un skatīties, lai attīstība notiek sabalansēti un ilgtspējīgi.

Jūs vairākas reizes esat bijis Latvijā. Kāds ir Jūsu iespaids par Latviju un latviešiem?

Jā, dažas reizes esmu bijis Rīgā. Man vienmēr patīk braukt uz šejieni – pilsēta ir ļoti skaista un tīra, es te jūtos ļoti labi. Latviešu kolēģi, ko šeit satieku, ir ļoti profesionāli. Es domāju, ka latvieši vispār ir gudri un centīgi, ir jūtams, ka cilvēki šeit augstu vērtē izglītību un ir ieinteresēti profesionāli pilnveidoties.

Pirms Visma iegādājās FMS, Jūs noteikti kārtīgi iepazināties ar uzņēmuma galveno produktu – resursu vadības sistēmu Horizon. Kāds ir Jūsu viedoklis par to? Kā Horizon izskatās uz citu Visma produktu fona?

Horizon šobrīd ir viens no komplicētākajiem produktiem Visma portfelī. Tas ļoti labi iederas kopējā Visma produktu grozā, jo ir tieši tāda sistēma, kādu Visma parasti izvēlas iegādei – tā ir lokāla un ar ļoti stiprām pozīcijām tirgū. Kad izvērtējām uzņēmuma iegādi, protams, skatījāmies arī dziļāk – kā sistēma ir būvēta, norvēģu tehniskie cilvēki runāja ar Latvijas Horizon sistēmas arhitektiem un iepazinās ar kodu. Atklāti sakot, es neatceros nevienu citu reizi, kad Norvēģijas speciālisti būtu tik augstu novērtējuši kādas sistēmas uzbūvi – Horizon ir veidojuši patiešām augstas raudzes profesionāļi.

Kādas attīstības iespējas un izaicinājumus Jūs redzat Horizon nākotnē?

Horizon šobrīd ir tirgus līderis savā jomā, bet vienmēr ir izaicinājums šo pozīciju saglabāt. Lai to izdarītu, tiek strādāts pie programmas stabilitātes uzlabošanas un arī klientiem interesantu papildinājumu radīšanas. Arvien būtiskāka tēma mūsdienās kļūst lietojamība – cilvēki grib strādāt ar programmām, kas ir ērtas un intuitīvas. Arī Horizon ir jāpilnveidojas šajā virzienā, tāpēc šobrīd notiek intensīvs darbs pie jaunas versijas izstrādes Horizon Web pašapkalpošanās portālam.

Vai Horizon nāktonē varētu tikt aizvietots vai papildināts ar kādu citu Visma sistēmu?

Horizon lielākie klienti ir ministrijas, pašvaldības, lielas organizācijas un uzņēmumi. Maz ticams, ka šādas iestādes tuvāko 10 gadu laikā varētu vēlēties pāriet uz mākoņrisinājumiem, jo Horizon piedāvā daudz elastīgāku pieeju to vajadzībām. Tāpēc es paredzu, ka Horizon attīstība turpināsies vēl ilgi. Visma iegādājās FMS tā stiprā produkta un komandas dēļ, tāpēc mēs strādāsim, lai šīs pozīcijas saglabātu un uzlabotu. Tai pat laikā, ir skaidrs, ka arvien vairāk mazie uzņēmumi, nākotnē vēlēsies izmantot sistēmas, kas  “dzīvo mākoņos”.  Visma tam gatavojas un šiem klientiem noteikti ar laiku piedāvās arī šādus risinājumus.

Vai Visma sistēmu vidū ir arī kāds cits produkts, kas tuvākajā laikā varētu tikt piedāvāts Latvijas organizācijām?

Latvijas kolēģi ir uzsākuši darbu pie Visma portfeļa apzināšanas un tad, kad redzēsim, ka kāds no mūsu risinājumiem spēj nodrošināt kādam vietējam tirgum aktuālu vajadzību, tad arī domāsim par produkta lokalizēšanu. Algu un personāla jomā Visma šobrīd strādā pie mākoņrisinājuma Visma.net, kas Latvijā varētu būt pieejams pēc 4-5 gadiem un tikt klientiem piedāvāts līdztekus Horizon.