Doties uz galveno

Izmaksu ekonomēšana

Piedāvājam 11.-12. klases Bebr[a]s domāšanas uzdevumu, kas ļaus izmēģināt savus spēkus, resursu efektivizēšanā.

Ik pa laikam dzirdam medijos diskusijas par to, kā palielināt dzelzceļu efektivitāti un samazināt izmaksas. Piedāvājam 11.-12. klases Bebr[a]s domāšanas uzdevumu, kas ļaus izmēģināt savus spēkus, resursu efektivizēšanā.

Dzelzceļa ​​izmaksu ​​samazināšana

Bebrlandē ir dzelzceļš, kas sastāv no astoņām stacijām un piecām vilcienu līnijām, pa kurām vilcieni kursē abos virzienos.

Vilcienu līnijas ir aprakstītas gan tabulā, gan parādītas attēlā – katra iekrāsota citā krāsā un apzīmēta ar citādāku līniju. Savukārt stacijas ir apzīmētas ar burtiem.

Ņem vērā – lai nokļūtu no vienas stacijas otrā, vilciena līniju drīkst nomainīt tikai vienreiz!

Līniju maiņa ir iespējama tikai šīm līnijām kopīgā stacijā.

Piemēram, lai nokļūtu no stacijas B uz H, bebrs varētu doties pa violeto vilciena līniju no stacijas B līdz F un tad nomainīt līniju uz oranžo, lai nokļūtu stacijā H.

Uzdevums

Bebrlandes dzelzceļš vēlas samazināt izmaksas, tāpēc tiek nolemts slēgt divas vilcienu līnijas tā, lai joprojām no vienas stacijas uz otru varētu nokļūt nomainot ne vairāk kā vienu vilciena līniju.

Kuras divas ​​līnijas ​​var​​ slēgt?

Pareizā atbilde

Paturi pelīti virs Bebra attēla un
parādīsies informatīvais teksts ar atbildi!

Uzzini vairāk par konkursu Bebr[a]s lapā!

Atvērt Bebr[a]s lapu

Populārākie

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]

  • Autoratlīdzības saņēmēju ienākums un tā aplikšana ar nodokļiem

    Autoratlīdzību nodokļu režīms pēdējos gados ir bijusi ļoti aktuāla tēma. Tas saistīts ar to, ka iepriekš daudzi uzņēmumi izmantoja autoratlīdzību izmaksu, kā vienu no pakalpojumu vai produktu samaksas veidu fiziskām personām. Bet, pamatojoties uz to, ka regulāri ir bijusi izplatīta negodīga prakse, tika lemts komercuzņēmumos autoratlīdzības “izņemt no aprites”. Pagaidām mēs dzīvojam, tā saucamajā, “pārejas perioda” režīmā, kad līdz 2023.gada beigām vēl drīkst izmaksāt autoratlīdzības no uzņēmumiem, ievērojot konkrētus nosacījumus.