Personāla atlases procesa optimizācija

Talantu meklēšana un piesaiste ir izaicinošs, laikietilpīgs un dārgs process. Spēcīgs uzņēmuma darba devēja zīmols var palīdzēt tādu potenciālo darbinieku piesaistē, kuri atbilst uzņēmuma vērtībām un rada lielu pievienoto vērtību.

Personāla atlases kvalitāte

Biznesa sociālā medija LinkedIn ikgadējā apkopojumā “Talent Solutions Report” stāstīts par personāla atlases tendences Dānijā, Norvēģijā, Zviedrijā un Somijā. Pētījuma rezultātos redzams, ka 48%  respondentu  (uzņēmumu personāla vadītāji – lēmumu pieņēmēji) uzskata, ka spēcīgu talantu piesaiste un atlase bija 2016.gada galvenā prioritāte.
 .
Plašajā potenciālo kandidātu lokā var būt sarežģīti atrast un izvēlēties labāko. Tāpēc personāla atlasei jābūt vienai no galvenajām uzņēmuma prioritātēm. Tās rezutātu uzlabošanai, iespējams īstenot dažādas aktivitātes – darba devēja tēla stiprināšanu, personāla atlases komandas palielināšanu, tehnoloģiju ieviešanu atlases procesa optimizēšanai.
 .
Pat tad, ja šķiet, ka šobrīd izmaiņas nav nepieciešamas, ir vērts padomāt par to, kā personāla atlases apjomi mainīsies tuvākajos gados? Cik daudz papildus laika un finanšu resursu tam būs nepieciešams? Pats galvenais – vai Jūsu uzņēmums tam ir gatavs?

Optimizējiet personāla atlases procesu

Alternatīva ar personāla atlasi nodarbināto cilvēku skaita palielināšanai, ir tehnoloģiju izmantošana procesa sakārtošanai un uzturēšanai. Viens no Ziemeļvalstīs pazīstamākajiem rīkiem šim mērķim ir programma EasyCruit. Tas tiek integrēts ar uzņēmuma mājaslapu, sociālajiem medijiem un vakanču portāliem un nodrošina ātāku un pārskatāmāku atlases procesu.
 .
Programma piedāvā kontroli pār visu atlases procesa norisi, tostarp komunikāciju ar kandidātiem. Papildus – tajā var ērti un jebkurā brīdī pievienot atlases vadītāju vai citus iesaistītos, lai viņi varētu apskatīt projekta statusu vai, piemēram, informāciju par konkrētu atlases speciālistu izvēlētu kandidātu.

Ātrums un ērtības ir svarīgas

Situācijā, kad uzņēmumi ir spiesti konkurēt par labākajiem darbiniekiem, par arvien svarīgāku faktoru kļūst tas, cik ātrs un ērts kandidātam ir pieteikšanās process.
.
Vai jūsu vakancēm ir iespējams ērti pieteikties, izmantojot viedtālruni? Vai kandidāts var pieteikties, izmantojot savu sociālo mediju profilu Facebook vai Linkedin? Vai kandidāts var ērti pārsūtīt jums savu CV no, piemēram, Dropbox glabātuves? Un kā ar jūsu konkurentiem? Varbūt viņi jau sen šādas iespējas piedāvā un tieši tāpēc var izvēlēties potenciālos darbiniekus no lielāka kandidātu pulka?

Cik laba ir mūsu atmiņa?

Atlases procesā vienmēr ir daudz jaunas informācijas. It sevišķi, ja kandidātu ir daudz, ir viegli apjukt mēģinot atcerēties – kuram no tiem bija piemērotā izglītība un kurš mums patika darba intervijā. Gandrīz neiespējami paļauties uz atmiņu ir tad, ja pie iepriekš noraidīta kandidāta vēlamies atgriezties pēc vairākiem mēnešiem un piedāvāt tam citu vakanci.
 .
Izmantojot personāla atlases sistēmu, visi kandidāti automātiski nokļūst datu bāzē, no kuras tos iespējams atlasīt pēc dažādiem kritētijiem – pieredzes, izglītības, atbildēm uz specifiskiem, uzņēmuma definētiem jautājumiem, iesaistīto personu piešķirtajiem novērtējumiem. Tas ļauj atlasi veikt ātrāk un izmantot skaidri definētus kritērijus. Atbilstoši uzņēmuma definētajai personāla politikai, kandidātu informācija tiek saglabāta un to var izmantot nākamajās atlasēs.

Mūsdienīgas IT sistēmas galvenā pazīme

Laiki, kad cilvēki bija gatavi lasīt biezas un rokasgrāmatas un instrukcijas, ir pagātnē. Tagad mēs visi sagaidām, ka biznesa sistēmas, tāpat kā mūsu telefonu, būs saprotamas bez pamācību lasīšanas.
 ..
Personāla atlases sistēma EasyCruit ir intuitīvs rīks – tās apgūšanai nepieciešamas minimālas apmācības, arī ieviešanas izmaksas nav lielas. Rezultātā, pateicoties vienkāršotajām darba plūsmām, veidnēm un automatizētajiem e-pastiem, speciālisti var pievērst vairāk laika darbībām, kas programmām nav pa spēkam – kandidātu piesaistei un izvērtēšanai.
 .
 .
Nepieciešamība pēc kandidātiem ar dažādām spējām un pieredzi iezīmē tuvāko gadu personāla atlases tendences. Tāpēc personāla atlases procesa automatizācija būs neizbēgams process, no kura lielākie ieguvēji būs tie, kas to uzsāks pirmie.
Visma ir vadošais Ziemeļvalstu biznesa IT uzņēmums. Mēs piedāvājam IT risinājumus 900 000 klientiem 9 valstīs, nodarbinot vairāk nekā 8500 cilvēkus. Latvijā ar Visma vārdu darbojas 3 uzņēmumi. SIA Visma Enterprise agrāk bija pazīstama kā SIA FMS un nodarbojas ar RVS Horizon attīstīšanu un izplatīšanu, kā arī biznesa inteliģences risinājumiem. SIA Visma Consulting rada sistēmu integrācijas risinājumus un individuāli izstrādātas sistēmas. Savukārt SIA Visma Labs sniedz augstas pievienotās vērtības pakalpojumus citiem Visma grupas uzņēmumiem Ziemeļvalstīs.
Connect with :

Izvēlieties – kuru personāla atlases procesa daļu Jūs labprāt padarītu efektīvāku?

Darba sludinājuma publicēšana (uzņēmuma mājas lapā, CV Online un citur) Saņemto CV un pieteikumu apkopošana Informācijas nosūtīšana kandidātam (atteikuma vēstules, uzaicinājumi, u.c.) Kandidātu datu bāzes uzturēšana (atlases projekta laikā un pēc tā)