Doties uz galveno

Visma Blogs LV

Visi raksti

  • Ikgadējā inventarizācija – kā izdarīt ātrāk?

    Ar likumu ir noteikts, ka katra pārskata gada beigās ir jāveic visa uzņēmuma un lietošanā esošā inventāra un pamatlīdzekļu inventarizācija. Uzņēmumos ar daudz pamatlīdzekļiem (virs 500), tas aizņem vairākas dienas, turklāt iesaista vismaz 3 darbiniekus – vismaz 2 inventarizācijas veicējus un grāmatvedi, kas datus ievadīs sistēmā un izveidos nepieciešamos dokumentus. Kā gudri uzņēmumi laiku ekonomē, […]

  • E-rēķins nav rēķina fotogrāfija

    Šobrīd pasaulē turpinās tendence dažādu procesu pārnešanai uz elektronisko vidi, tostarp arī rēķini tiek digitalizēti un apstrādāti elektroniski. Lai arī šādai rēķinu procesa organizācijai ir virkne ieguvumu, ko tā sniedz organizācijai, tās ne vienmēr ir gatavas šādām pārmaiņām.

  • Video iespēju izmantošana darbinieku atlases procesā

    Iztēlojieties darbinieku atlases procesu, kas ir vērsts uz sadarbību, iekļaujošs un efektīvs – uzreiz, jau potenciālo darbinieku iesūtīto CV atlasīšanas posmā. Video ir vērtīgs rīks, ko personāla speciālisti var izmantot, lai labāk spētu noteikt, kuri no kandidātiem ir ar vislielāko potenciālu noteiktajai vakancei. Šajā rakstā, uzzināsiet vairāk par to, kā darbinieku atlases procesā iespējams izmantot video sniegtās iespējas.

  • Tālredzība biznesa attīstībā un grāmatvedības programmas izvēlē. Z/S "Riekstiņi" un “Amatnieki” pieredzes stāsts.

    “Riekstiņi” ir viena no modernākajām zemnieku saimniecībām valstī. Trīs saimniecības apstrādā gandrīz 4000 ha lauksaimniecības zemes, pamatā nodarbojoties ar graudkopību. Uzņēmuma apgrozījums mērāms vairākos miljonos eiro.   Tālredzīga domāšana ir viens no iemesliem, kādēļ Z/S Riekstiņi spēj attīstīties par spīti tādām krīzēm, kādas lauksaimnieki piedzīvojuši pēdējos gados – sākumā lietavas, tad sausums. Tāpēc ar domu […]

  • Grāmatvedība

    10 jautājumi, ko uzdot, kad jāizvēlas grāmatvedības programma

    Uzņēmuma grāmatvedības programmas izvēle ir nopietns lēmums. Pat, ja sākumā tā šķiet tikai grāmatvežu darba rīks – uzņēmumam attīstoties, risinājums var kļūt par pamata sistēmu efektīvākiem biznesa procesiem. Lai izvairītos no sistēmas maiņas ik pēc pāris gadiem, lēmumu par grāmatvedības programmas iegādi vērts pieņemt pārdomāti. Rakstā apkopoti 10 svarīgākie kritēriji, ko ņemt vērā, izvēloties jaunu […]

  • Preču atgriešana (atpakaļ atdošana) un šī darījuma uzrādīšana finanšu un nodokļu uzskaitē

    Ikviens pircējs un pārdevējs ir bijis situācijā, kad prece, kas bija paredzēta pārdošanai, tiek atdota atpakaļ tās pārdevējam. Šajā rakstā apskatītas sistuācijas, kurās preču atpakaļ atdošana notiek starp juridiskām personām, aplūkojot nodokļu un grāmatvedības uzskaites aspektus gan pircēja, gan piegādātāja grāmatvedībā.

  • Grāmatvedības dokumentu pārvēršana un glabāšana elektroniskā formātā

    AUTORS: Lilita Beķere Grāmatvedības un nodokļu konsultāciju jomā strādā no 1998. gada. Biznesa attīstīšanā un vadīšanā strādā kopš 2005. gada. Kopš 2012. gada SIA Numeri līdzīpašniece un valdes locekle. Darbības jomas: grāmatvedības uzskaite, finanšu vadība un analīze, nodokļu konsultācijas. Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas valdes locekle. Jebkura uzņēmuma pienākums ir kārtot grāmatvedību. Visi darījumi grāmatvedības uzskaitē […]

Populārākie

  • Kādi personāla lietvedības dokumenti nepieciešami?

    AUTORS: Inese Sila mg.hr, LPVA valdes locekle ar praktisko pieredzi personāla vadībā un lietvedībā no 1995. gada. Personāla dokumentu pārvaldība (personāla lietvedība) ir svarīga personāla vadības sastāvdaļa, no kuras neviens darba devējs ikdienā nevar atteikties. Darbinieki ir jāpieņem darbā, jāizbeidz ar kādu darba tiesiskās attiecības, jānosaka mēnešalga, jānosūta komandējumā, jānosaka iekšējā darba kārtība, jādeleģē uzdevumi un […]