Kad gada pārskatu sezona kļūst par uzņēmuma spoguli
03.04.2025
Lasīšanas laiks minūtes
Grāmatvežu ekspresis

Gada pārskatu sezona ienāk ar savu ierasto sparu: termiņi, atgādinājumi, pārbaudes, tabulas, kas dienas beigās liek pateikt “vēl viens darbs padarīts”.
Taču tiem, kas skatās dziļāk, šis laiks kļūst par vērtīgu uzņēmuma diagnostiku. Gatavojot klientu pārskatus, atklājas vairāk nekā tikai finanšu rādītāji.
Atklājas arī:
- ka klienta bizness pārāk stipri balstās uz vienu lielu klientu,
- ka iekšējie procesi vēl joprojām ir pārāk manuāli,
- ka kolēģi nespēj sniegt datus laicīgi, jo viss glabājas “galvā” vai “mapītē pie galda”,
- ka nav pārdošanas funkcijas – nav, kas audzē apgrozījumu,
- ka digitālā klātbūtne ir tuvu nullei—un tāpēc nav redzamības tirgū.
Šādos brīžos atklājas ne tikai klienta vājās vietas. Tas bieži vien liek arī pašiem grāmatvedības uzņēmumiem paskatīties spogulī: Vai mēs paši esam efektīvi? Ilgtspējīgāki? Ar skaidrākiem procesiem?
Un tie uzņēmumi, kas šīs atklāsmes uztver nopietni, rīkojas. Ko viņi dara tālāk?
Ne visu uzreiz. Bet mērķtiecīgi. Lūk, ko šosezon izvēlējās darīt viens no tiem:
- Ieņēmumu diversifikācija – lai viens klients neapdraud visu uzņēmumu.
- Procesu automatizācija – lai ikdienas darbi neapēd izaugsmes potenciālu.
- Struktūrēta pārdošanas pieeja – jo pakalpojums nepārdodas pats.
- Digitālā redzamība – nevis “lai būtu”, bet lai skaidri pozicionētu vērtību.
- Komandas attīstība – izglītība, drosme darīt vairāk nekā minimumu.
Gada pārskatu sezona var būt tikai rutīna. Bet tā var būt arī sākums ļoti reālai, pārdomātai izaugsmei. Jautājums nav tikai par to, ko rāda cipari.
Kādi “īlēni” šosezon jau izlīduši Jūsu komandā? Un vai tie beidzot iedod impulsu rīcībai?
Par podkāstu
Gada pārskatu sezona ienāk ar savu ierasto sparu: termiņi, atgādinājumi, pārbaudes, tabulas, kas dienas beigās liek pateikt “vēl viens darbs padarīts”.
Taču tiem, kas skatās dziļāk, šis laiks kļūst par vērtīgu uzņēmuma diagnostiku. Gatavojot klientu pārskatus, atklājas vairāk nekā tikai finanšu rādītāji.
Atklājas arī:
- ka klienta bizness pārāk stipri balstās uz vienu lielu klientu,
- ka iekšējie procesi vēl joprojām ir pārāk manuāli,
- ka kolēģi nespēj sniegt datus laicīgi, jo viss glabājas “galvā” vai “mapītē pie galda”,
- ka nav pārdošanas funkcijas – nav, kas audzē apgrozījumu,
- ka digitālā klātbūtne ir tuvu nullei—un tāpēc nav redzamības tirgū.
Šādos brīžos atklājas ne tikai klienta vājās vietas. Tas bieži vien liek arī pašiem grāmatvedības uzņēmumiem paskatīties spogulī: Vai mēs paši esam efektīvi? Ilgtspējīgāki? Ar skaidrākiem procesiem?
Un tie uzņēmumi, kas šīs atklāsmes uztver nopietni, rīkojas. Ko viņi dara tālāk?
Ne visu uzreiz. Bet mērķtiecīgi. Lūk, ko šosezon izvēlējās darīt viens no tiem:
- Ieņēmumu diversifikācija – lai viens klients neapdraud visu uzņēmumu.
- Procesu automatizācija – lai ikdienas darbi neapēd izaugsmes potenciālu.
- Struktūrēta pārdošanas pieeja – jo pakalpojums nepārdodas pats.
- Digitālā redzamība – nevis “lai būtu”, bet lai skaidri pozicionētu vērtību.
- Komandas attīstība – izglītība, drosme darīt vairāk nekā minimumu.
Gada pārskatu sezona var būt tikai rutīna. Bet tā var būt arī sākums ļoti reālai, pārdomātai izaugsmei. Jautājums nav tikai par to, ko rāda cipari.
Kādi “īlēni” šosezon jau izlīduši Jūsu komandā? Un vai tie beidzot iedod impulsu rīcībai?
Grāmatvežiem
DIGITEV podkāsts
- Kas patiesībā ir tik bieži skandinātais vārds - digitalizācija?
- Kāpēc joprojām Latvijas uzņēmumi ir digitalizācijas sākumposmā?
- Kā digitalizācija ietekmēs uzņēmumu nākotni?
- Kā iegūt maksimālu laika un finansiālo atdevi no digitalizācijas iespējām?
Uz šiem un citiem nozarē aktuālajiem jautājumiem podkāsta vadītāji kopā ar dažādu nozaru Latvijas uzņēmumiem un valsts iestādēm meklēs atbildes, cenšoties noņemt ar digitalizāciju saistīto mītu un noslēpumainības plīvuru.
Ilze Palmbaha