Tikai 3 soļi, lai saņemtu LIAA līdzfinansējumu digitalizācijai

Lai palīdzētu stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un produktivitāti, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar jaunas atbalsta programmas palīdzību turpina veicināt Latvijas uzņēmumu procesu digitalizāciju. Kā saņemt līdzfinansējumu resursu vadības, grāmatvedības un personālvadības sistēmu ieviešanai? Uzziniet šajā rakstā!

Article

Tikai 3 soļi, lai saņemtu LIAA līdzfinansējumu digitalizācijai

Lai palīdzētu stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un produktivitāti, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar jaunas atbalsta programmas palīdzību turpina veicināt Latvijas uzņēmumu procesu digitalizāciju. Kā saņemt līdzfinansējumu resursu vadības, grāmatvedības un personālvadības sistēmu ieviešanai? Uzziniet šajā rakstā!

Article

Heading

Lai palīdzētu stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un produktivitāti, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar jaunas atbalsta programmas palīdzību turpina veicināt Latvijas uzņēmumu procesu digitalizāciju. Kā saņemt līdzfinansējumu resursu vadības, grāmatvedības un personālvadības sistēmu ieviešanai? Uzziniet šajā rakstā!

Efektivitāte

Article

Tikai 3 soļi, lai saņemtu LIAA līdzfinansējumu digitalizācijai

Lai palīdzētu stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un produktivitāti, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar jaunas atbalsta programmas palīdzību turpina veicināt Latvijas uzņēmumu procesu digitalizāciju. Kā saņemt līdzfinansējumu resursu vadības, grāmatvedības un personālvadības sistēmu ieviešanai? Uzziniet šajā rakstā!

Efektivitāte

Ar pieejamo grantu palīdzību uzņēmēji var digitalizēt savu ikdienu, tostarp administratīvos, personāla, finanšu un grāmatvedības, pārdošanas, loģistikas un citus ar IT risinājumu palīdzību uzlabojamus biznesa procesus. Līdzfinansējumu iespējams izmantot arī resursu vadības (turpmāk ERP) un personāla pašapkalpošanās sistēmu iegādē un ieviešanā. 

Uzsākoties jaunajai programmai, Ieva Jāgere, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktore, uzsver:

Digitalizācija vairs nav tikai inovācija – tā ir uzņēmumu izdzīvošanas un izaugsmes priekšnoteikums. Ar jauno atbalsta programmu mēs esam būtiski vienkāršojuši pieteikšanās procesu, lai uzņēmēji ātrāk un vieglāk varētu ieviest ERP un personālvadības risinājumus, optimizētu savus resursus un stiprinātu konkurētspēju. Jo efektīvāk uzņēmumi spēj pārvaldīt savus procesus, jo spēcīgāka ir Latvijas ekonomika kopumā.

Būtiskākās atšķirības

Salīdzinot ar iepriekšējo atbalsta programmu, viena no būtiskākajām izmaiņām, ir procesa vienkāršošana.  Šoreiz, lai pieteiktos atbalstam, vairs nav nepieciešams veikt digitālā brieduma testu un izstrādāy digitālā ceļa karti. Rezultātā, lai saņemtu līdzfinansējumu, jāveic vien trīs soļi (iepriekšējo sešu vietā). 

Tāpat būtiski ņemt vērā, ka tagad viens uzņēmums vienlaicīgi drīkst īstenot tikai vienu projektu. Nākamo pieteikumu grantam var veikt tikai pēc tam, kad īstenots iepriekšējais.

Svarīgi nepalaist garām iespēju

Jaunā programma pieteikumu pieņemšanu uzsāka 2025. gada 21. jūlijā, un pieteikšanās būs atvērta, kamēr būs pieejams finansējums vai līdz būs beidzies programmas termiņš (2029. gada 31. maijs). 

Šeit būtiski piebilst, ka gadījumā, ja jūsu uzņēmums vēlas virzīt šī atbalsta saņemšanu, nevajadzētu vilcināties, jo šāda veida atbalsta programmas parasti ir ļoti pieprasītas. 

Jaunajā programmā uz 2025. gada 25. augustu (t.i. aptuveni mēneša laikā) saņemtajos pieteikumos pieprasītā atbalsta summa ir jau EUR 4,28 miljoni jeb 23% no kopējā pieejamā finansējuma.

Kāds atbalsts pieejams RVP un personāla pašapkalpošanās sistēmu iegādei, ieviešanai un abonēšanai? 

Kopējais finansējuma apjoms jaunajā programmā ir 18 550 000 EUR. 

Tā nodrošina trīs veidu atbalstu, tostarp līdz 10 000 jaunu digitālu risinājumu iegādei, izstrādei un ieviešanai. Tieši šis atbalsta veids sevī iekļauj arī RVP un personāla pašapkalpošanās sistēmu ieviešanu, tādēļ turpmāk apskatīsim tieši šo atbalsta veidu.

Šajā programmā līdzfinansējuma intensitāte tiek rēķināta no attiecināmajām izmaksām, un ir proporcionāla atbalsta saņēmēja statusam (sīkais, mazais, vidējais komersants, mazas vidējas un vidējas kapitalizācijas sabiedrības). Atbalstu var saņemt saskaņā ar de minimis Komisijas regulu Nr. 2023/2831. Tabulā zemāk atbilstoši saņēmēja statusam skatāms maksimālais iespējamais programmmas atbalsts jaunu digitālu risinājumu iegādei un ieviešanai.

Maksimālais atbalsts jaunu digitālu risinājumu iegādei un ieviešanai (atbilstoši MVU statusam*)

Tabulā attainotās summas ir maksimālais līdzfinansējums, ko konkrētā statusa uzņēmums var saņemt vienam projektam. Piemērs: ja projekta atbalstāmās izmaksas ir 14 000 € un atbalsta intensitāte ir 50%,tad finansējums būs 7 000 €.

*  Pieteikumā būs nepieciešams iesniegt MVU statusa deklarācija. Jāņem vērā, ka, lai noteiktu MVU statusu, tiek vērtēs gan, cik uzņēmumam ir darbinieku, gan, cik liels ir tā apgrozījums vai bilances kopsumma. Darbinieku skaits ir primārais rādītājs pēc kura nosaka MVK statusu. Tiek vērtēti dati ne tikai par pašu uzņēmumu, bet arī par saistītajiem un partneruzņēmumiem gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Vien trīs soļi līdz līdzfinansējumam!

Lai pieteiktos atbalsta maksājumam un saņemtu to, uzņēmumam jāveic trīs soļi:

1. Jāveic tirgus izpēte un jāiesniedz pieteikums LIAA business.gov.lv

Tirgus izpētē jāveic cenas aptauja ar vismaz 3 pretendentiem, kurus norāda pieteikumā. Svarīgi ņemt vārā, ka dokumentācija par veikto priekšizpēti būs jāiesniedz kopā ar maksājuma pieprasījumu.

Pieteikumā jāiesniedz:

  • De minimis veidlapa vai veidlapas numurs;
  • Deklarācija par mazā, vidējā uzņēmuma (MVU) statusu (pievieno VISI atbalsta pretendenti);
  • Pilnvara iesniedzējam (ja nav paraksttiessības);
  • Interešu konflikta neesamības apliecinājums;
  • Biedrībām - biedru saraksts/nodibinājumiem - dibinātāju lēmums;
  • Ceļa karte (ja nepieciešams).

No pieteikuma iesniegšanas dienas projekta īstenotājs var uzsākt atbalstāmo darbību īstenošanu, kā piem., slēgt līgumu ar izvēlēto piegādātāju un veikt avansa maksājumu, bet svarīgi ņemt vērā, ka līdz līguma slēgšanai ar LIAA, nedrīkst pabeigt uzsākto darbību – nedrīkst veikt gala maksājumu (nedrīkst veikt arī 100% avansu, jo tas pēc būtības pielīdzināms gala maksājumam), parakstīt pieņemšanas-nodošanas aktu u.c., kas apliecina preces/pakalpojuma saņemšanu.

2. Jāslēdz līgums ar LIAA un 12 mēnešu laikā jāīsteno projekts

LIAA viena mēneša laikā izvērtēs pieteikumu un par rezultātu pieteicējs tiks informēts e-pastā. Sekmīga vērtējuma rezultātā atbalsta saņēmējs noslēdz līgumu ar LIAA.

3. Jāiesniedz maksājuma pieprasījums business.gov.lv, lai saņemtu atbalstu

3 mēnešu laikā pēc visu darbību sekmīgas īstenošanas. atbalsta saņēmējs business.gov.lv iesniedz maksājuma pieprasījumu un saņem atbalsta maksājumu.

LIAA viena mēneša laikā izvērtēs maksājuma pieprasījumu un par rezultātu pieteicējs tiks informēts e-pastā. Sekmīga vērtējuma rezultātā saņem atbalsta maksājumu.

Šeit lasāmas LIAA apkopotās atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, vēl detalizētāka informācija atrodama te.

Saistītais saturs