Čūskas un kāpnes
14.01.2025
Lasīšanas laiks minūtes
Bebras

Spēle “Čūskas un kāpnes” tiek spēlēta, metot kauliņu (ar vērtībām no 1 līdz 6) un pārvietojoties par tik daudz vietām no savas pašreizējās pozīcijas. Katrs spēlētājs sāk no 1. kvadrāta un uzvar, kad sasniedz pēdējo kvadrātu (49).

Ja nokļūsiet kvadrātā, kurā atrodas čūskas galva, noslīdēsiet uz leju līdz čūskas astes beigām. Tas nozīmē, ka, ja nokļūsiet 21. kvadrātā, čūska jūs aizvedīs atpakaļ uz 5. kvadrātu. Savukārt, ja piezemēsieties kvadrātā, kas atrodas kāpņu lejā, jūs nonāksiet līdz šo kāpņu augšai. Tas ir, ja nonāksiet 23. kvadrātam, kāpnes aizvedīs jūs līdz 36. kvadrātam.
Jautājums
Ja atrodaties 19. kvadrātā, kāds ir mazākais skaits nepieciešamo metamā kauliņa metienu, lai sasniegtu finišu?

Par podkāstu
Spēle “Čūskas un kāpnes” tiek spēlēta, metot kauliņu (ar vērtībām no 1 līdz 6) un pārvietojoties par tik daudz vietām no savas pašreizējās pozīcijas. Katrs spēlētājs sāk no 1. kvadrāta un uzvar, kad sasniedz pēdējo kvadrātu (49).

Ja nokļūsiet kvadrātā, kurā atrodas čūskas galva, noslīdēsiet uz leju līdz čūskas astes beigām. Tas nozīmē, ka, ja nokļūsiet 21. kvadrātā, čūska jūs aizvedīs atpakaļ uz 5. kvadrātu. Savukārt, ja piezemēsieties kvadrātā, kas atrodas kāpņu lejā, jūs nonāksiet līdz šo kāpņu augšai. Tas ir, ja nonāksiet 23. kvadrātam, kāpnes aizvedīs jūs līdz 36. kvadrātam.
Jautājums
Ja atrodaties 19. kvadrātā, kāds ir mazākais skaits nepieciešamo metamā kauliņa metienu, lai sasniegtu finišu?

bebras uzdevumi
DIGITEV podkāsts
- Kas patiesībā ir tik bieži skandinātais vārds - digitalizācija?
- Kāpēc joprojām Latvijas uzņēmumi ir digitalizācijas sākumposmā?
- Kā digitalizācija ietekmēs uzņēmumu nākotni?
- Kā iegūt maksimālu laika un finansiālo atdevi no digitalizācijas iespējām?
Uz šiem un citiem nozarē aktuālajiem jautājumiem podkāsta vadītāji kopā ar dažādu nozaru Latvijas uzņēmumiem un valsts iestādēm meklēs atbildes, cenšoties noņemt ar digitalizāciju saistīto mītu un noslēpumainības plīvuru.