Pieci šķēršļi ceļā uz veiksmīgu konsultāciju praksi
09.05.2025
Lasīšanas laiks minūtes
Grāmatvežu ekspresis


Autors: Ilze Palmbaha
Ikdienā runājot ar grāmatvedības profesionāļiem, kuri vēlas paplašināt savu darbību un pāriet no klasiskajiem pakalpojumiem uz konsultāciju jomu, redzu dažas tipiskas kļūdas, kas kavē izaugsmi un liedz izveidot patiesi veiksmīgu konsultāciju praksi. Dalos piecās visbiežāk sastopamajās kļūdās – varbūt atpazīsiet tajās arī sevi.
- Konsultācijas nav ātras atbildes
Bieži konsultācijas tiek jauktas ar tūlītēju atbildi uz klienta jautājumu. Patiesībā konsultēšana ir stratēģiska saruna, kurā tu ne tikai atbildi, bet arī palīdzi klientam ieraudzīt plašāku kontekstu, saprast cēloņus un sekas, kā arī kopīgi nonākt pie ilgtspējīgiem risinājumiem. - Pakalpojumi bez struktūras
Ja konsultācijas nav skaidri strukturētas un piedāvātas kā saprotami, konkrēti produkti, klientam ir grūti saprast, ko tieši viņš iegūs. Skaidra pakalpojumu struktūra palīdz ne tikai pārdošanā, bet arī ceļ uzticamību kā ekspertam. - Datu jūra bez ieskatiem
Datu ir daudz, bet, ja klientam trūkst konkrētu secinājumu un praktisku ieteikumu, rodas apjukums. Dati ir tikai izejmateriāls – jūsu vērtība ir tieši spējā tos pārvērst praktiskos ieskatos un ieteikumos. - Stundas likmes slazds
Pārāk bieži konsultatīvie pakalpojumi tiek novērtēti pārāk zemu, ja cena balstīta tikai uz nostrādāto stundu skaitu. Konsultācijās pārdod nevis laiku, bet radīto vērtību – atrisinātas problēmas un jaunas iespējas. - Emocionālās motivācijas ignorēšana
Uzņēmēju lēmumos svarīga ir arī emocionālā puse – bailes, ambīcijas, cerības. Ignorējot šo aspektu, mēs varam palaist garām klienta īstos dzinējspēkus un zaudēt iespēju izveidot noturīgu uzticību.
Ja kādā no šiem punktiem atpazināt sevi, tas ir lieliski – tā ir iespēja mainīt kursu un spert soli tuvāk konsultatīvam biznesam, kas sniedz gan finansiālu stabilitāti, gan gandarījumu. Lai izdodas!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Raksts ir autordarbs un atspoguļo autora viedokli par doto tēmu, kas var nesakrist ar Grāmatvežu Ekspreša izdevēja SIA Visma Enterprise viedokli. Par rakstā minēto faktu un aprēķinu pareizību atbild raksta autors.
SIA Visma Enterprise ir grāmatvedības un resursu vadības programmas VISMA Horizon ražotājs un izplatītājs. Ja vēlaties uzzināt vairāk par VISMA Horizon piedāvājumu – SPIEDIET ŠEIT.
Vērtīgs raksts? Vēlaties saņemt šādus rakstus katru mēnesi savā e-pastā?
Par podkāstu

Autors: Ilze Palmbaha
Ikdienā runājot ar grāmatvedības profesionāļiem, kuri vēlas paplašināt savu darbību un pāriet no klasiskajiem pakalpojumiem uz konsultāciju jomu, redzu dažas tipiskas kļūdas, kas kavē izaugsmi un liedz izveidot patiesi veiksmīgu konsultāciju praksi. Dalos piecās visbiežāk sastopamajās kļūdās – varbūt atpazīsiet tajās arī sevi.
- Konsultācijas nav ātras atbildes
Bieži konsultācijas tiek jauktas ar tūlītēju atbildi uz klienta jautājumu. Patiesībā konsultēšana ir stratēģiska saruna, kurā tu ne tikai atbildi, bet arī palīdzi klientam ieraudzīt plašāku kontekstu, saprast cēloņus un sekas, kā arī kopīgi nonākt pie ilgtspējīgiem risinājumiem. - Pakalpojumi bez struktūras
Ja konsultācijas nav skaidri strukturētas un piedāvātas kā saprotami, konkrēti produkti, klientam ir grūti saprast, ko tieši viņš iegūs. Skaidra pakalpojumu struktūra palīdz ne tikai pārdošanā, bet arī ceļ uzticamību kā ekspertam. - Datu jūra bez ieskatiem
Datu ir daudz, bet, ja klientam trūkst konkrētu secinājumu un praktisku ieteikumu, rodas apjukums. Dati ir tikai izejmateriāls – jūsu vērtība ir tieši spējā tos pārvērst praktiskos ieskatos un ieteikumos. - Stundas likmes slazds
Pārāk bieži konsultatīvie pakalpojumi tiek novērtēti pārāk zemu, ja cena balstīta tikai uz nostrādāto stundu skaitu. Konsultācijās pārdod nevis laiku, bet radīto vērtību – atrisinātas problēmas un jaunas iespējas. - Emocionālās motivācijas ignorēšana
Uzņēmēju lēmumos svarīga ir arī emocionālā puse – bailes, ambīcijas, cerības. Ignorējot šo aspektu, mēs varam palaist garām klienta īstos dzinējspēkus un zaudēt iespēju izveidot noturīgu uzticību.
Ja kādā no šiem punktiem atpazināt sevi, tas ir lieliski – tā ir iespēja mainīt kursu un spert soli tuvāk konsultatīvam biznesam, kas sniedz gan finansiālu stabilitāti, gan gandarījumu. Lai izdodas!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Raksts ir autordarbs un atspoguļo autora viedokli par doto tēmu, kas var nesakrist ar Grāmatvežu Ekspreša izdevēja SIA Visma Enterprise viedokli. Par rakstā minēto faktu un aprēķinu pareizību atbild raksta autors.
SIA Visma Enterprise ir grāmatvedības un resursu vadības programmas VISMA Horizon ražotājs un izplatītājs. Ja vēlaties uzzināt vairāk par VISMA Horizon piedāvājumu – SPIEDIET ŠEIT.
Grāmatvežiem, grāmatvežu ekspresis, konsultācijas
DIGITEV podkāsts
- Kas patiesībā ir tik bieži skandinātais vārds - digitalizācija?
- Kāpēc joprojām Latvijas uzņēmumi ir digitalizācijas sākumposmā?
- Kā digitalizācija ietekmēs uzņēmumu nākotni?
- Kā iegūt maksimālu laika un finansiālo atdevi no digitalizācijas iespējām?
Uz šiem un citiem nozarē aktuālajiem jautājumiem podkāsta vadītāji kopā ar dažādu nozaru Latvijas uzņēmumiem un valsts iestādēm meklēs atbildes, cenšoties noņemt ar digitalizāciju saistīto mītu un noslēpumainības plīvuru.

Ilze Palmbaha
Digitālo prasmju speciāliste ar 20 gadu pieredzi finanšu uzskaites un pārvaldības nozarē.